گرگان – ایرنا – تیم ملی والیبال زنان ایران با وجود درخشش مهسا صابری و مونا آشفته ملی پوشان گلستانی، در دیداری حساس مقابل کره جنوبی شکست خورد و از رسیدن به عنوان پنجم آسیا باز ماند.

درخشش بانوان گلستان در والیبال جام کنفدراسیون آسیا

به گزارش گلستان 24 ؛  ششمین دوره والیبال جام کنفدراسیون آسیا با حضور 10 تیم در ناخون راچاتسیما تایلند پیگیری می‌شود و تیم ملی والیبال زنان ایران که در دور مقدماتی نمایش خیره کننده ای داشت، با شکست در بازی های بعدی از رسیدن به جمع 4 تیم نهایی بازماند تا بخت خود را برای کسب عنوان های پنجم تا هشتم امتحان کند. 
ایران در این مسابقات ابتدا مقابل تیم های قزاقستان، فیلیپین و استرالیا صاحب برتری شد تا برای حریفان قدرتمند این رقابت ها خط و نشان بکشد. 
ایران پس از صعود به مرحله دوم به مصاف چین رفت، اما نتیجه را 3 بر صفر به این تیم مدعی قهرمانی جهان واگذار کرد. 
در بازی بعدی این تیم برای دومین بار در این رقابت ها استرالیا را مغلوب کرد، در این مسابقه مونا آشفته با کسب ١٦ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران شد. 
مسابقه بعدی ایران در این رقابت ها عصر شنبه مقابل کره جنوبی بود که اگر چه نتیجه را واگذار کرد، اما برای اولین بار موفق به کسب یک ست از این تیم مدعی شد تا نمایشی دلچسب از پیشرفت محسوس والیبالیست های زن ایرانی را به رخ آسیا بکشد.
کره جنوبی با کسب 2 قهرمانی، 8 نایب قهرمانی و 4 برنز (سومی) بازی های آسیایی، 7 نایب قهرمانی و 9 عنوان سومی مسابقات قهرمانی آسیا، یکی از قدرتمندترین تیم های قاره کهن است. 
تیم ایران اگر چه با نتیجه 3 بر یک مسابقه را به کره جنوبی واگذار کرد اما مهسا صابری ملی پوش باتجربه گلستانی با کسب ١٨ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان شد.
والیبال زنان ایران تاکنون در مسابقات المپیک و جهانی شرکت نداشته و بهترین عنوان این تیم مدال برنز بازی‌های آسیایی 1966 است. 
الهام فلاح، شبنم علیخانی، نگین شیرتری، فرزانه مرادیان، نگار کیانی، سودابه باقرپور، شکوفه صفری، تهمینه درگذنی، فرزانه زارعی، مهسا صابری، مونا آشفته، آیتک سلامت، ندا چملانیان، مائده برهانی و مهسا کدخدا بازیکنان ایران در این رقابت‌ها هستند. 
بانوان ایران پیش از اعزام به تایلند برای حضور در جام کنفدراسیون‌ها، در تورنمنت تدارکاتی مجارستان نیز به میدان رفتند که موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی این مسابقات شدند. 
ایران برای کسب عنوان هفتمی این مسابقات امروز به مصاف استرالیا می رود. 
تیم ایران در دو بازی قبلی با استرالیا در این رقابت ها موفق به کسب برتری شده است

انتهای پیام /ایرنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار