شماری از والدین و دانش آموزان دبیرستان ایرانشهر گرگان در اعتراض به انتقال این دبیرستان به مکان دیگر امروز تجمع کردند.

تجمع در اعتراض به انتقال یک دبیرستان

به گزارش گلستان 24 ؛ این تجمع از دقایقی قبل همزمان با روز اول مهر در مقابلدبیرستان ایرانشهر که جنب آموزش و پرورش گرگان نیز قرار دارد آغاز شده است.

دبیرستان جایگزین این دبیرستان پسرانه که در مرکز شهر گرگان قرار دارد مکانی است تازه ساخت اما در روستای محمدآباد گرگان وعلت اعتراض و تجمع خانواده ها نیز همین موضوع است.
 
علت انتقال دبیرستان ایرانشهر که به ثبت ملی رسیده  ، تبدیل آن به موزه به عنوان یک اثر فرهنگی با قدمت است.
 
مدرسه ایرانشهر که در سال ۱۳۱۷ تأسیس و به عنوان مدرسه ماندگار ثبت ملی شده است دو سال پیش با هزینه دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مقاوم سازی و از همان زمان شورای آموزش و پرورش گلستان تصمیم به تبدیل این مدرسه به یک موزه را گرفت.
 
سوداگر عضو انجمن اولیا و مربیان دبیرستان نمونه ایرانشهر حاضر در این تجمع گفت: خانواده‌ها متفرق نمی‌شوند به این خاطر که می‌گویند ما با گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش صحبت کردیم نتیجه نداد و منتظر فرماندار هستیم.

وی ادامه داد: خانواده‌ها می‌گویند فرماندار در جایی گفته این مکان باید آموزشی باقی بماند و نباید تغییر کاربری داشته باشد.

سوداگرافزود: انجمن اولیا و مربیان به شورای تامین، شورای شهر، دادستان و معاونت جلوگیری از وقوع جرم دادستان نامه نوشتند که همگی متفق القول مخالفت کردند.

وی گفـت: خانواده‌ها می‌گویند ما فرزندان مان را به مدرسه محمد آباد نمی‌فرستیم جاده این روستا ترانزیتی است و ممکن است برای دانش آموزان خطر آفرین باشد.
 
انتهای پیام/ باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار