معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: ۳ واحد متخلف فروش و خدمات پس از فروش خودرو در استان گلستان، یک میلیارد و صد میلیون ریال جریمه شدند.

جریمه بیش از یک میلیاردی ۳ واحد متخلف فروش و خدمات پس از فروش خودرو در گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، علی‌اصغر اصغری اظهار داشت: بر اساس شکایت واصله تعدادی از شهروندان به ستاد خبری سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گلستان مبنی بر تخلفات تعدادی از نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش خودرو در شهرستان گرگان، بازرسی از این شرکت‌ها در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفت.

وی افزود: چندی پیش و با ارائه شکایت چند نفر از شهروندان علیه این نمایندگی‌ها مبنی بر بروز تخلفات گران‌فروشی و عدم اجرای تعهدات، بررسی‌های مقدماتی از روند فعالیت‌ها و ارائه خدمات پس از فروش این نمایندگی‌ها انجام شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: پس از بررسی‌های انجام شده در راستای تعهدات نمایندگی‌ها و قوانین نظام صنفی مشخص شد این شرکت‌ها براساس ماده 19 قانون سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اقدام به تخلف کرده است.

اصغری افزود: در بررسی‌های انجام شده از این واحدها تخلفات گران‌فروشی،عدم اجرای تعهدات، عدم محاسبه دقیق سود مشارکت و جریمه تاخیر در تحویل خودروهای تحویلی به شاکیان محرز شده و پروند تخلف این 3 واحد متخلف به ارزش ریالی یک میلیارد و 108 میلیون و 396 هزار و 680 ریال در حق دولت و شاکی تشکیل و برای صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان همچنین با تاًکید بر حساسیت شرایط کنونی بازار از همه نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش خودروها خواست تا با رعایت قوانین و مقررات مصوب، حاشیه سود قانونی و قوانین مربوط به فروش و خدمات پس از فروش خودرو را رعایت کرده و در ارائه خدمات مفید و به موقع به مشتریان کوشا باشند.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار