در صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان آخرین وضعیت میزان اعتبارات و در آمد‌های شهرداری گرگان بررسی شد.

آخرین وضعیت میزان اعتبارات در آمد‌های شهرداری گرگان

به گزارش گلستان 24 ؛نودو دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان با حضور شهردار گرگان برگزار شد.

در این جلسه باقری مدیر در آمدشهرداری گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری تا پایان شهریور ماه ۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان میزان وصولی در آمدشهرداری گرگان بوده است.

وی گفت:۲۳ درصد اعتبار سالانه دریافت شد و ۵۰ درصد اعتبار پنج ماهه شهرداری با مدت مشابه سال قبل در حوزه در آمد نقدی ۴ درصد افزایش دارد و در حوزه در آمد غیر نقدی ۸ درصد کاهش داشت.

وی در ادامه با اشاره به مبنای کسب در آمد شهرداری از این میزان گفت: ۴۶ درصد در آمد از طریق عوارض ساختمانی وب‌های خدمات ساختمانی اختصاص دارد و ۱۲ درصد از طریق جرایم کمیسیون ماده صد، ۷ درصد فروش اموال غیر منقول کسب در آمد شد.

باقری گفت: سه درصد در آمد‌های شهرداری از محل اجاره املاک و یک درصد درآمد‌های متمرکز از دولت و هشت درصد سایر درآمد‌ها و ۲۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده استان بوده است.


عبدالهی عضو شورای شهر گرگان در این جلسه گفت: اعتبار در آمدزایی شهرداری هیچ زمانی دربخش‌های جداگانه طی سال محاسبه نمی‌شود بلکه کل تحقق اعتبار در آمد را محاسبه می‌کنند.

وی ادامه داد: خبلی از تحقق میزان اعتبار عقب هستیم و باتوجه به خلاقیت مناسب مجموعه در آمد شهرداری اتفاق خوبی رقم خواهد خورد.

فائزه عبدالهی گفت:: شهرداری می‌تواند با اجاره املاک در سطح شهر می‌تواند کسب در آمد کند.

وی افزود: برای ایجاد تحول بزرگ در ارائه اوناع خدمات رسانی سریع آسان با کمترین هزینه به شهروندان باید شهرداری به اقدامات خود را به سمت فناوری اطلاعات پیش ببرد. 

عبدالهی گفت: فناوری اطلاعات باعث بهبود سطح زندگی در شهر می‌شود و شهر به گونه‌ای باید ساخته شود که پاسخگوی نیاز شهروندان باشد.

فائزه عبدالهی عضو شورای شهر با اشاره به نحوه انتصاب در شهرداری گفت:آنچه که باید مورد توجه مجموعه شهرداری قرار بگیرد در انتصاب افراد آیین نامه‌ها و قوانین اجرا شود، چون اگر بدون توجه به آیین نامه‌ها باشد هرگونه مبلغ پرداختی که به واسطه این انتصاب‌ها باشد وپست سازمانی تعریف شده نباشد باید در آیین نامه مصوب و ظوابط ومقررات اجرا شود.

دادبود شهردار گرگان در ادامه جلسه گفت:: شهرداری در چهارچوب تعریف شده در حوزه تحقق در آمد شرایط مناسبی دارد و بخش زیادی از در آمد شهرداری از طریق جذب سرمایه گذار ۶۰ میلیاردتومانی و بیش از ۳۰ میلیارد و با فروش املاک دریافت شد که فروش املاک از طریق تهاتر همزمان با اجرای طرح‌های عمرانی انجام می‌شود.

دادبودگفت: فرخوان اجرای احداث هتل و مجتمع رفایی تفریعی زمین چهارشنبه بازار گرگان برای جذب سرمایه گذار ومشارکت در این بخش انجام شد.

وی گفت: تاکنون ۲۷ میلیارد شهرداری گرگان از دولت طلب ثبت شده دارد و پیگیری در حال انجام است که این میزان طلب محقق شود.

شهردار گرگان گفت: در استان دولت به شهرداری گرگان در بخش مالیات بر ارزش افزوده با شهرداری همکاری مناسبی دارد.

مرتضوی عضو شورای شهر گرگان گفت: شهرداری املاکی که برای فروش گذاشته است نسبت به قیمت ۳۷ میلیاردی سال گذشته اکنون باید این رقم تا۵۰ درصد افزایش داشته باشد.

وی گفت: اگر افزایش قیمت در فروش املاک نباشد شهرداری در اجرای طرح عمرانی با مشکل روبه رو می‌شود.

در پایان جلسه علنی شورای شهر گرگان لایحه دوفوریت ۱۵۰ میلیون ریالی شهرداری به موکب مرکزی گلستان در اربعین بررسی شد و با اکثریت آرای شورای شهر به تصویب رسید.
 
انتهای/باشگاه خبرنگاران

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار