رئیس جهاد کشاورزی گلستان گفت: امسال ۲۵۰ دستگاه کمباین جدید به ناوگان برداشت استان گلستان افزوده می‌شود.

‍ ۲۵۰ دستگاه کمباین به ناوگان کشاورزی استان گلستان افزوده می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ مختار مهاجر امشب در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تعداد 250 دستگاه کمباین در سال حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی، پس از طی مراحل قانونی به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی تاکید کرد: در راستای نوسازی ناوگان برداشت و کاهش ضایعات برداشت برنامه‌ریزی شده و تا کنون 167 پرونده در سطح 14 شهرستان استان تشکیل شده که پس از بررسی در کارگروه مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان واجدین شرایط برای دریافت مراحل بعدی و دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی، پست بانک، کارآفرین و توسعه تعاون معرفی شدند.

رئیس جهادکشاورزی استان تصریح کرد: تاکنون 55 دستگاه از کمباین‌های تحویل کشاورزان شد و 4 دستگاه هم این هفته تحویل می‌شود و تعداد 18 دستگاه نیز در نوبت تحویل است.

وی خاطرنشان کرد: به متقاضیان خرید کمباین تولید داخل با استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای مناطق مرزی 4 درصد و سایر مناطق 6 درصد کارمزد پرداخت می‌شود و متقاضیان می‌توانند درخواست‌های خود را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محل سکونت خود تحویل دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه گلستان رتبه اول خرید کمباین را به خود اختصاص داده است و به لحاظ تعداد کمباین نیز جایگاه دوم کشور را داراست، گفت: قیمت کمباین‌های تولید داخل حدود 160 میلیون تومان بوده که مبلغ 130 میلیون تومان تسهیلات و مابقی سهم آورده متقاضی است به عبارتی 80 درصد تسهیلات و 20 درصد سهم آورده بهره‌بردار خواهد بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار