مدیرکل ستاد اجرایی امام خمینی (ره) و بنیاد برکت گلستان گفت: بنیاد برکت در این استان بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه، مسجد، خانه عالم و غیره هزینه کرده است.

سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومانی بنیاد برکت در گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛

محمدمهدی سلمان‌زاده، عصر امروز در افتتاح مدرسه 12 کلاسه بنیاد برکت اظهارداشت: کمک و خدمات به ایتام، صندوق نیکوکاری، حمایت زوجین ناباور، اعطای وام قرض‌الحسنه از طریق بانک پارسیان، فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و عمرانی در جهت حمایت از گروه‌های جهادی از فعالیت‌های بنیاد برکت است.

وی افزود: یک‌هزار مدرسه از طریق بنیاد برکت در 4 سال گذشته ساخته شده و از سال گذشته هم مرحله دوم ساخت هزار مدرسه دیگر در کشور آغاز شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت گلستان بیان داشت: در مرحله دوم ساخت یک‌هزار مدرسه، امسال 110 مدرسه در کشور همزمان با سال تحصیلی جدید افتتاح شد و امسال در گلستان هم 5 مدرسه توسط بنیاد برکت افتتاح خواهد شد که امروز نخستین مدرسه در گالیکش به بهره‌برداری رسید.

وی اعلام کرد: این مدرسه با زیربنای یک‌هزارو 500 مترمربع در 2 طبقه و 12 کلاس درس،  یک آزمایشگاه، 6 فضای اداری و جنبی،  نمازخانه و اتاق سرایداری با اعتبار 2 میلیارد تومان ساخته شده است.

سلمان‌زاده گفت: از مبلغ 2 میلیارد تومان هزینه شده برای این مدرسه 700 میلیون تومان توسط بنیاد برکت و مابقی توسط دولت پرداخت شده و این مدرسه در مدت 2 سال به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: تاکنون در استان گلستان در حوزه‌های مختلف 110 میلیارد تومان توسط بنیاد برکت هزینه شده و هفته آینده با حضور استاندار هم مدرسه دیگری افتتاح می‌شود.

مهدی خسروی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گالیکش اظهارداشت: 22 مدرسه در این شهرستان نیاز به مقاوم‌سازی و نوسازی دارند. همچنین در حوزه مدارس شبانه‌روزی، ایجاد هنرستان، کمبود نیروی انسانی به ویژه در دوره ابتدایی و احداث ارودگاه دانش‌آموزی دچار مشکل هستیم.

انتهای پیام/تسنیم

 
 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار