مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان خبرداد:

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان از افتتاح یک هزار و ۱۷۸ واحد مسکن روستایی در ۱۵ مهر امسال خبر داد و گفت: اعتبار ساخت این واحدهای مسکونی ۲۰ میلیارد تومان است.

افتتاح بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکن روستایی در گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ محمدتقی زمانی نژاد با بیان اینکه ۱۵ مهر روز روستا نامگذاری شده و هرسال این تاریخ جشن می گرفتیم، اظهار کرد: برای امسال علاوه بر بهره برداری بیش از یک هزار واحد مسکونی، ۲۵ پروژه طرح هادی با اعتباری معادل ۳۵ میلیارد تومان هم افتتاح می شود.

این مسئول گلستان ضمن یادآوری این نکته که در گلستان بیش از هزار روستا وجود دارد، افزود: طبق سرشماری سال ۹۵، تعداد ۲۸هزار و ۶۰۵خانه روستایی در استان وجود دارد که ۲۴۸هزار و ۴۲۲ خانوار روستایی در این واحدها زندگی می کنند که از این تعداد صدهزار واحد مقاوم سازی شده و مابقی غیر مقاوم و بی دوام هستند.

وی با بیان اینکه نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در برنامه‌های توسعه‌ای کشور در اولویت قرار گرفته است، ادامه داد: تاکنون احداث ۵۴ هزار واحد مسکونی استان به اتمام رسیده و پایان کار دریافت کرده است.

زمانی نژاد افزود: امیدواریم در برنامه ششم توسعه همه این واحدها را به شیوه فنی مقاوم‌سازی کنیم تا در برابر حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله مقاوم شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون بانک‌ها همکاری خوبی برای اجرای طرح مسکن روستایی داشتند، اضافه کرد: بانک‌ها باید از گرفتن ضمانت زنجیره‌ای استقبال کنند تا روستائیان بتوانند به راحتی از این تسهیلات برخوردار شوند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار