فرمانده انتظامی کردکوی:

فرمانده انتظامی کردکوی از کشف 55 کیلوگرم مواد مخدر در 6 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: کشفیات مواد مخدر در 6 ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

55 کیلوگرم مواد مخدر در کردکوی کشف شد/ کشف 5 انبار احتکار کالا در کردکوی

به گزارش گلستان 24 ؛ علی‎اکبر خرمی پیش از ظهر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان پیشاپیش با گرامیداشت هفته ناجا اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی فرصت مناسبی برای قدردانی از تلاش‎ها و زحمات پلیس در راستای تأمین نظم و امنیت شهروندان است و شعار امسال «پلیس مقتدر امین مردم» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم به پلیس سرمایه مهمی برای نیروی انتظامی محسوب می‎شود، تصریح کرد: براساس فرامین مقام معظم رهبری پلیس باید اقتدار داشته باشد تا بتواند با هنجارشکنان برخورد قاطع داشته باشد و در کنار رأفت و مهربانی با مردم جامعه بتواند با مجرمان برخورد کند و حق مظلوم را از ظالم بستاند.

فرمانده انتظامی کردکوی، دیدار با مسؤولان، شرکت در نماز جمعه و ارائه عملکرد، برگزاری صبحگاه مشترک در 14 مهرماه با مشارکت نیروهای مسلح و سپاه، حضور در مساجد و مدارس را از جمله برنامه‎های هفته ناجا در این شهرستان برشمرد.

خرمی، امنیت را از موضوعات مهم جامعه دانست و افزود: تمام امورات جامعه به موضوع امنیت مربوط است و امنیت خوبی را در سطح کشور و استان شاهد هستیم که این مهم مرهون زحمات همه اقشار جامعه از جمله نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه در دهه اول محرم با زحمات انجام شده هیچ مشکل امنیتی در بحث مراسمات محرم در شهرستان کردکوی مشاهده نشد، گفت: مسؤولان هیئت‎های مذهبی تعامل خوبی با پلیس داشتند که جای قدردانی دارد.

 فرمانده انتظامی کردکوی از افزایش 6 درصدی سرقت‎ها در کردکوی خبر داد و ابراز کرد: سرقت‎های مهم با افزایش 16 درصدی و سرقت‎های خرد با کاهش 15 درصدی همراه بوده است.

خرمی ادامه داد: سرقت خودرو با افزایش 33 درصدی، موتورسیکلت با افزایش 39 درصدی، سرقت منزل با کاهش چهار درصدی و مغازه با افزایش 17 درصدی همراه بوده است.

وی افزود: در دستگیری و برخورد با سارقین امسال 145 نفر دستگیر شدند که 30 درصد افزایش دستگیری سارقین در 6 ماهه نخست امسال را شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی کردکوی به اقدامات انجام‎شده در پیشگیری از وقوع سرقت‎ها اشاره و بیان کرد: با وجود اینکه در مساجد، رسانه‎ها و ... در پیشگیری از سرقت هشدارهای لازم داده می‎شود اما متأسفانه 30 درصد از سرقت‎ها در شهرستان ناشی از بی‎توجهی است در سرقت باغات که در این ایام با افزایش همراه بوده علت آن عدم حفاظت فیزیکی صاحبان باغ‎ها بوده است.

خرمی از کشف 55 کیلوگرم مواد مخدر در 6 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: کشفیات مواد مخدر در 6 ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

وی از افزایش 14 درصدی معتادین در سطح شهرستان طی 6 ماهه سال جاری خبر داد و یادآور شد: در جمع‎آوری معتادین هنوز به نتیجه دلخواه نرسیدیم چراکه در نگه‎داری معتادین مشکل داریم که امید است با حل این مشکل بتوانیم در جمع‎آوری معتادین با جدیت بیشتری وارد شویم.

فرمانده انتظامی کردکوی با بیان اینکه در دستگیری خرده‎فروشان و توزیع‎کنندگان اقدامات خوبی صورت گرفته است،اذعان کرد: دستگیری خرده‎فروشان مواد مخدر در این شهرستان 70 درصد افزایش داشته است.

خرمی متذکر شد: در تصادفات درون‌شهری دو نفر فوتی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش داشتیم، همچنین 79 تصادف جرحی در شهرستان داشتیم که 92 نفر مجروح شدند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش پنج درصدی همراه بوده است.

وی از فوت 9 نفر در تصادفات برون‎شهری خبر داد و یادآور شد: تصادفات برون‎شهری منجر به فوت با افزایش 80 درصدی همراه بوده و مجروحان تصادفات برون‎شهری نیز 25 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی کردکوی اضافه کرد: در مجموع تصادفات درون‎شهری و برون‎شهری پنج درصد کاهش داشته است.

خرمی از کاهش 10 درصدی پرونده‎های جعل، جرایم مالی و اقتصادی خبر داد و خاطرنشان کرد: 11 میلیارد و 145 میلیون ریال کالای قاچاق در 6 ماهه نخست امسال در شهرستان کشف شده است که فرآورده‌های جنگلی، لوازم آرایشی و بهداشتی و .. را شامل می‎شود.

وی از کشف پنج انبار احتکار در کردکوی خبر داد و یادآور شد: پنج فقره پرونده در بحث احتکار با همکاری صنعت و معدن تشکیل شده که یک مورد آن به ارزش 150 میلیون تومان شامل مواد خوراکی و نوشیدنی بوده است.

انتهای پیام/فارس

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار