فرمانده انتظامی گلستان خبرداد:

فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه وقوع جرائم خشن درگلستان طی سه ماه نخست سال جاری ۲۴ درصد کاهش یافت، گفت: ۷۸ درصد سرقت های گلستان هم در این سه ماه کشف شده است.

جرائم خشن در استان 24 درصد کاهش داشته است

به گزارش گلستان24؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی اکبر جاویدان در جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت و در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان گلستان، گفت: مبارزه با سرقت یکی از خواسته‌های مهم و به حق مردم بوده و در همین راستا پلیس هم در اجرای قانون و برقراری نظم و امنیت در جامعه، گام‌های موثری برداشته است.

وی افزود: تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت، از اقدامات برنامه‌ریزی شده و موثر در حوزه مبارزه با این جرم به شمار می آید.

فرمانده انتظامی استان گلستان بیان کرد: بررسی آمار و عملکردها، حاکی از آن است تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت و مدیریت این موضوع از سوی فرماندهان و مدیران انتظامی، تاثیر بسزایی در دستگیری سارقان، کشف سرقت‌های مختلف و نیز کاهش این جرم را به همراه داشته است.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: در همین راستا در سه ماهه نخست امسال، وقوع جرایم خشن مانند سرقت های به عنف و زورگیری ۲۴ درصد، احشام ۳۲ درصد و موتورسیکلت ۱۱ درصد با کاهش همراه بوده و همچنین بیش از ۷۸ درصد سرقت ها نیز کشف شد.

سردار جاویدان تصریح کرد: برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح عملیات‌های پلیسی، یکی از موضوعات بسیار مهم در اجرای ماموریت‌های نیروی انتظامی است از این رو، تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت، نمونه مدیریت پلیس توانمند ایران اسلامی به شمار می آید.

وی با تاکید بر اینکه پلیس گلستان با جدیت در حوزه مبارزه با سرقت انجام وظیفه می‌کند، ادامه داد: مدیریت هدفمند گشت‌های پلیسی، بهره‌گیری از توان نیروها و امکانات موجود و نیز اجرای طرح‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و آموزشی در راستای پیشگیری از وقوع سرقت با کمک شهروندان، از جمله فعالیت‌های پلیس استان است.

فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان اینکه همراهی مردم با پلیس از موضوعات بسیار مهم درخصوص پیشگیری از وقوع سرقت است، تاکید کرد: برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه جدی گرفتن مشارکت مردمی ضروری است.

این مقام ارشد انتظامی، مهم ترین هدف قرارگاه مقابله با سرقت را پیشگیری و کاهش وقوع این جرم عنوان و بیان کرد: باید با تشدید اقدامات پیشگیرانه و برخورد قاطع با مجرمان به ویژه در محله‌های جرم خیز، محیط را برای فعالیت های مجرمانه آنها ناامن کنیم.

سردار جاویدان در خاتمه گفت: از دیگر اولویت‌های قرارگاه مبارزه با سرقت، برنامه‌ریزی و مدیریت جرم و نیز دستگیری سریع مجرمان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار