هزارجریبی مطرح کرد:

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید با وجود اینکه تفکیک وزارتخانه ها از مشکلات کشور می کاهد اما زمان این تفکیک مناسب نیست.

تفکیک وزارتخانه ها شاید زمانی دیگر

به گزارش گلستان 24 ؛ نبی هزار جریبی در گفت‌وگو با خبرنگاران ، با اشاره به رد درخواست دولت برای تفکیک وزارتخانه ها اظهار داشت: تفکیک وزارتخانه ها با توجه به وظایف متعددی که دارند ایده و اقدام مناسبی است اما علت مخالفت نمایندگان با این درخواست، شرایط زمانی کشور است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موازی کاری بسیاری صورت می گیرد و انتظار می رود که موضوع تعاون از رفاه جدا شود، رفاه مردم یا باید به سازمانی داده شود یا این مسئولیت به وزارت دیگری تفویض شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: پیش از ادغام وزارتخانه ها، وزارت بازرگانی مسئولیت نظارت بر بازار را داشت، اما اکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت فرصتی برای نظارت ندارد و شاهد شناور بودن قیمت ها در بازار هستیم.

وی با بیان اینکه در وزارت راه و شهرسازی سردرگمی برای رسیدگی به مشکلات و پروژه های عمرانی وجود دارد، بیان داشت: با توجه به تمام مشکلاتی که در سه وزارتخانه وجود دارد، تفکیک می تواند راهگشا باشد اما در شرایط آشفته بازار و فشارهای اقتصادی بر کشور زمان مناسبی برای جداسازی نیست.

تفکیک وزارتخانه ها هزینه بر است

هزارجریبی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه تفکیک وزارتخانه ها باید در زمان منطقی باشد، گفت: اگر این درخواست در زمان عادی و منطقی پیشنهاد می شد حتما نمایندگان موافقت می کردند اما موقعیت زمانی کشور مناسب این اقدام نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه تفکیک وزارتخانه های هزینه بر است، توضیح داد: در شرایطی که دولت نمی تواند بدهی خود را به پیمانکاران بخش خصوصی و سازمان تامین اجتماعی بدهد، چرا باید هزینه تراشی شود.

این نمایند مجلس تاکید کرد: تفکیک وزارتخانه ها در زمانی دیگر می تواند پیشنهاد خوبی باشد./

پایان پیام/خانه ملت

 

ارسال نظر

آخرین اخبار