فرمانده هنگ مرزی اترک گفت: جشنواره ورزشی بین مردم مرزنشین استان گلستان به صورت متمرکز در روستای دوزالوم بخش داشلی‌برون گنبدکاووس برگزار می‌شود.

جشنواره ورزشی مرزنشینان گلستان در نوار مرزی گنبدکاووس برگزار می‌شود

به گزارش گلستان24 ؛ سرهنگ محمدرضا سراوانی شامگاه شنبه در حاشیه نشست با علما، معتمدین، دهیاران و شوراهای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت هفته نیروی انتظامی یک دوره مسابقات کشتی گورش و تیرانداری با اهداف پروازی بین مردم مناطق مرزی در روستای دوزالوم برگزار و به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، ایجاد نشاط و شادی بین  مردم مرزنشین و تعامل و صمیمت بین مرزبانان و مرزنشینان و مردم مرزنشین استان با یکدیگر است.

فرمانده هنگ مرزی اترک درباره حریم امنیتی مرز بیان داشت: از طرف وزارت کشور حریم امنیتی مرز ابلاغ شده و قرار است به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم مرزنشین از 50 متری فاصله 35 کیلومتری عبور نکنند و این خط قرمز است که باید رعایت شود.

وی ادامه داد: در این مسیر تابلوهای هشدار و خطر را نصب خواهیم کرد و نباید در این قسمت کشت و زرع انجام شود و حق کشاورزانی که در این قسمت دچار ضرر شدند, پرداخت خواهد شد.

سرهنگ سراوانی یادآور شد: این خط قرمز در همه کشورها و دیگر مرزهای کشور رعایت می شود و اجرای آن باعث تحکیم و اقتدار مرزبانان است.

وی در مورد گذر مرزی گفت: در سال‌های گذشته تا فاصله 45 کیلومتری مرزنشینان می‌توانستند از معافیت گذر استفاده کنند،  اما کشور مقابل به صورت یک‌طرفه آن را لغو کرد و برای مردم کشور خود پاسپورت‌های ارزان قیمت را صادر کرد.

فرمانده هنگ مرزی اترک افزود: تهیه این پاسپورت برای مرزنشینان کشور ما با قیمت حدود 500 هزار تومان بسیار سخت است و این رفت و آمد را به صورت یک‌روزه دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه برای استیفای حق شما حتی از طریق وزارت امور خارجه نیز وارد شدیم و در حال رایزنی هستیم و امید داریم به نتایج خوبی برسیم، افزود: تعامل و همکاری بین مرزنشینان و مرزبانان گلستان بی‌نظیر است و باید به عنوان یک الگو به دیگر نقاط مرزی کشور منتقل شود.

انتهای پیام/م

 

ارسال نظر

آخرین اخبار