مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: دوازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان ۱۸ تا ۲۳ مهرماه با حضور ۴۶۶ ناشر برپا می‌شود.

چراغ دوازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان ۱۸ مهرماه روشن می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ عادله کشمیری ظهر دیروز در نشست خبری با موضوع برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان اظهارداشت: این نمایشگاه در مساحت 6 هزار مترمربع و در قالب 259 غرفه برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه 466 ناشر در این دوره از نمایشگاه حضور خواهند داشت، گفت: در دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان 73 هزار و 645 عنوان کتاب عرضه خواهد شد. ارزش تقریبی کتاب‌های این نمایشگاه حدود 30 میلیارد ریال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به حضور ناشران گلستانی در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: در نمایشگاه امسال 15 ناشر استانی و هم چنین 9 ناشر اهل سنت به همراه 12 کتابفروشی حضور خواهند داشت. علاقه مندان می توانند دو هفته پس از اتمام نمایشگاه با مراجعه به این کتابفروشی ها، کتاب های موردنیاز خود را تهیه کنند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های جنبی در این نمایشگاه گفت: در بخش نخست برنامه های جنبی میزبان برخی از مهمانان کشوری از جمله هوشنگ مرادی کرمانی خالق قصه های مجید و آقای گلدوزیان به عنوان تصویرگر بین المللی  کتاب کودک خواهیم بود. در بخش دوم هم برنامه‌هایی در زمینه نشست کتابخوان، نقد کتاب، جشن امضاء، عصر شعر، مشاعره کودک و نوجوان، تعزیه کودک، نمایش کتاب، کارگاه آموزشی تصویرگری کتاب و رونمایی از 20 عنوان کتاب ناشران استانی پیش بینی شده است.

کشمیری درباره بن و توزیع آن در نمایشگاه کتاب بیان داشت: برای نمایشگاه کتاب 650 میلیون تومان بن در نظر گرفته شد که بخشی به صورت اینترنتی به فروش رسید و سایر شهروندان نیز می‌توانند در محل نمایشگاه حاضر شوند و اقدام به خرید بن کتاب کنند.

وی یادآور شد: سال گذشته 18 میلیارد ریال کتاب در نمایشگاه استان به فروش رسیده بود و بیش از 100 هزار نفر از آن بازدید کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان ادامه داد: در نمایشگاه کتاب امسال کتاب‌هایی با موضوعات عمومی، دانشگاهی، کشاورزی، علوم پزشکی، معماری، حقوق، کودک و نوجوان و کمک درسی ارائه می‌شود.

وی اظهارداشت: در دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان 13 ناشر در بخش هنر، 19 ناشر کمک آموزشی، 48 ناشر در  بخش کودک و نوجوان، 11 ناشر در بخش زبان، 47 ناشر دانشگاهی  و 240 ناشر عمومی حضور خواهند داشت. همچنین 9 ناشر حقوقی، 7 ناشر پزشکی و 6 ناشر کشاورزی هم تازه‌ترین آثار خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

کشمیری با اشاره به حضور ناشران مطرح کشور در دوازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان گفت: در بخش عمومی انتشارت نگاه، سخن، هرمس، امیرکبیر، سوره مهر، اسرا و غیره، در بخش حقوقی انتشارت مجد، شورای نگهبان، دانش، کمالان، خرسندی؛ در بخش کشاورزی انتشارات منابع طبیعی، مرزدانش، علم کشاورزی و غیره و در بخش حوزه هم انتشارات طه، عالمه، دارلشفا، الهادی و غیره حضور دارند.

به گفته وی، دوازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان ساعت 9.30 دقیقه روز چهارشنبه 18 مهر افتتاح می‌شود و تا 23 مهرماه در دو نوبت صبح و عصر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار