رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس گفت: حدود نیمی از واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان نیازمند مقاوم‌سازی است که برای این کار می‌توانند از تسهیلات طرح نوسازی و بازسازی خانه‌های روستایی برخوردار شوند.

نیمی از واحدهای مسکونی روستایی در گنبدکاووس نیازمند مقاوم‌سازی است

به گزارش گلستان 24 ؛ ولی‌الله رضایی عصردیروز  در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امسال تسهیلات ساخت مسکن روستایی 250 میلیون ریال با کارمزد 5 درصد و بازپرداخت 15 ساله است.

وی افزود: در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی هیچ‌گونه محدودیتی نداریم و همه ساکنین روستاهای حوزه شهرستان گنبدکاووس برای ساخت مسکن می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس بنیاد مسکن گنبدکاووس بیان‌داشت: 50 درصد از واحدهای مسکونی روستایی نیاز به مقاوم‌سازی دارند و این افراد برای این کار می‌توانند از تسهیلات ساخت مسکن بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: امسال در 53 روستا حوزه شهرستان طرح هادی به مساحت 350 هزار مترمربع و با اعتبار حدود 180 میلیارد ریال اجرا می‌شود.

رضایی گفت: با توجه به کمبود اعتبارات و شرایط کنونی،  مشارکت دهیاری‌ها و بنیاد مسکن برای اجرای طرح هادی بهترین مدل و الگو است.

وی ادامه داد: شهرستان گنبدکاووس دارای 200 روستا است که از این تعداد 50 روستا دارای اصلاحات ارضی و 150 روستا به شکل املاکی است و با تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن، اداره ثبت اسناد 18 هزار جلد سند مالکیت به ساکنین روستاها اهدا شده است.

رئیس بنیاد مسکن گنبدکاووس افزود: تفاهم‌نامه‌ای نیز با بنیاد مستضعفان منعقد شده و در تلاش هستیم تا برای اراضی و واحدهای مسکونی که سند ندارند، سند صادر شود.

وی اظهارداشت: بنیاد مسکن در هر روستا به یک خانواده‌ای که محروم بوده و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نباشد، علاوه بر پرداخت تسهیلات، مبلغ  80 میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند.

رضایی درباره تأمین مسکن خانواده‎‌های دارای 2 معلول و بیشتر گفت: در سال گذشته به 18 خانواده دارای 2 معلول علاوه بر تسهیلات ساخت مسکن،  مبلغ  160 میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت شد که 60 میلیون ریال توسط بهزیستی و 100 میلیون ریال توسط بنیاد مسکن بوده و امسال نیز در پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض محدودیتی به این خانواده‌ها نداریم.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار