مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا در فاز نخست در ۶۶ روستا و ۱۰ شهر استان گلستان اجرا می‌شود.

طرح تفکیک زباله در ۶۶ روستا و ۱۰ شهر استان گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛  به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان،  محسن سمیعی بر اهمیت مدیریت پسماند و طرح تفکیک زباله از مبدا اشاره و اظهار داشت: زباله در همه دنیا مسئله براهمیت است و مدیریت آن ضمن کمک به بقای محیط زیست برای آیندگان، می‌تواند مزایای اقتصادی قابل توجهی داشته باشد.

وی افزود: در 6 ماه گذشته همه تلاش سازمان مدیریت پسماند بر این استوار بوده که به بهترین نحو از تجربیات جهانی و تکنولوژی‌های نو و منطبق بر حفظ محیط زیست، در حوزه پسماند بهره‌مند شویم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان تصریح کرد: در این مدت اقدامات قابل توجهی برای تحقق چنین اهدافی صورت گرفت، که اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در 66 روستا و 10 شهر استان در فاز نخست آن، یکی از اقدامات ویژه و راهبردی سازمان در این حوزه محسوب می‌شود.

همچنین در ادامه، استقرار خط تولید RDF (سوخت مشتق شده از سوخت) با قرارداد نوع BOT در سایت آزادشهر با شرکت تدبیر انرژی هیرکان که از شرکت‌های دانش بنیان بومی استان محسوب می‌شود، بررسی و گزارشی از روند اجرای پایش تصویری سایت آق‌قلا ارائه شد.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار