سرپرست سازمان مدیریت پسماند استان گلستان گفت :طی نشست با 15 سرمایه گذار داخلی و خارجی در سایت آزادشهر از بین 4 شرکت داخلی کشور شرکت دانش بنیان تدبیر انرژی هیرکان انتخاب گردید.

انتخاب شرکت دانش بنیان تدبیر انرژی هیرکان برای تبدیل زباله های سایت آزادشهر به انرژی

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سمیعی سرپرست سازمان مدیریت پسماند گلستان در گردهمایی و نشست هم اندیشی شهرداران استان اظهار کرد : طرح تفکیک زباله از مبداء با هدف حفظ محیط زیست ، ارتقای فرهنگ شهروندی ، جلوگیری از هدر رفتن سرمایه های ملی و شهری و برگشت این سرمایه به چرخه اقتصادی و کاهش هزینه مدیریت پسماند اجرا می شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند افزود: توسعه‌ی ‌پایدار بدون حفاظت از سرمایه‌های طبیعی و زیست‌محیطی امکان‌پذیر نیست و لازم است از مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی برای تحقق این مهم استفاده کرد.

وی در خصوص اجرای طرح تفکیک از مبداء در استان گفت: یکی از برنامه های که این سازمان درکه در اولویت کاری خود قرار دارد اجرای طرح نفکیک ار مبداء در استان می باشد و با توجه به کارشناسیهای به عمل امده در استان جزیره ای عمل کردن شهردارها در اجرای این طرح توجیح اقتصادی نداشته و باید بصورت استانی در یک دو ره 5 ساله توسط پیمانکار بخش خصوصی اجرا گردد.

سمیعی در این نشست از سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت تبدیل زباله های سایت زباله آزادشهر به انرژی و سوخت خبر داد و افزود: طی نشست با 15 سرمایه گذار داخلی و خارجی در سایت آزادشهر از بین 4 شرکت داخلی کشور شرکت دانش بنیان تدبیر انرژی هیرکان انتخاب گردید.

وی در ادامه گفت این تکنولوژی با پردازش پسماندها و تولید سوخت RDF جهت حذف دفن و استفاده از انرژی در کارخانه جات سیمان که با تائید سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور این پروژه در کمترین بازه زمانی در سایتها موجبات حذف دفن و همچنین کلیه مشکلات زیست محیطی و بهداشتی آن را مرتفع می نماید.


انهتای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار