معاون درمان و توان بخشی جمعیت هلال احمر:

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت : تا دهه فجر امسال تعداد مرکز جامع توانبخشی کشور از ۱۵۶ مرکز به ۲۰۰ مرکز افزایش خواهد یافت.

۴۴ مرکز جامع توان بخشی در کشور ایجاد می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛  حسن صفاریه، عصر چهارشنبه، در مراسم افتتاح صندوق امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر شهرستان گرگان، اظهار کرد: به دنبال توسعه خدمات توانبخشی در کشور هستیم و به همین منظور تعداد مرکز جامع توانبخشی کشور از ۱۵۶ مرکز به ۲۰۰ مرکز تا پایان امسال افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در دو ماه آینده مرکز جامع توانبخشی گلستان با بخش‌هایی چون گفتار درمانی، کار درمانی، ساخت اندام مصنوعی، فیزیوتراپی و غیره افتتاح می‌شود.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر بیان کرد: ۱۰ درصد مردم دارای معلولیت هستند و از این میزان یک الی دو درصد در زمینه‌های درمانی و توانبخشی نیازمند کمک و حمایت هستند تا بتوانند با استفاده از خدمات توانبخشی به زندگی خود ادامه دهند.

وی یادآور شد: تمام خدمات توانبخشی در مرکز جامع توانبخشی سراسر کشور با تعرفه دولتی و پوشش بیمه‌ای ارائه می‌شود و خدماتی چون پروتز با کیفیت بسیار عالی و قیمت نازل با توجه به این که پوشش بیمه‌ای ندارد، انجام خواهد شد.

صفاریه گفت: در حال حاضر ۱۵۶ مرکز جامع توانبخشی در ۳۱ استان کشور فعالیت دارند و بیشتر واحدهای ما در سراسر کشور دارای فیزیوتراپی هستند؛ بنا داریم با ایجاد مراکز جامع توانبخشی آن ها را به بخش‌های دیگر چون کاردرمانی،  گفتار درمانی، پروتز و غیره مجهز کنیم.

وی افزود: در سال‌های آینده کلینیک‌های تخصصی ویژه بیماران ام‌اس و غیره در فاز توسعه ایجاد خواهد شد و این قول را می‌ دهیم که این کلینیک تخصصی به صورت پایلوت نخستین بار در گلستان ایجاد شود.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر تاکید کرد: جمعیت هلال احمر یک سازمان مردم نهاد بوده و همواره از بدو تاسیس از توان مردمی برای رسیدن به اهداف خیرخوانه و بشردوستانه بهره برده است.

گفتنی است افتتاح بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر شهرستان گرگان با حضور حسن صفاریه معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر، سودی مشاور رئیس جمعیت هلال احمر، محمدعلی هروی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان، ابوالقاسم صفوی فرماندار شهرستان گرگان و جمعی از خیران و مسئولین شهرستان گرگان برگزار شد.

این بانک امانت توسط خیر گنبدی جناب آقای شهرکی اهدا شده است.


انتهای یپام /مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار