مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان حجم کل بارش‌های ۲ روز گذشته در استان را ۳۲ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۷۴۹ مترمکعب اعلام کرد.

۳۲ میلیون مترمکعب باران در ۲ روز گذشته در گلستان بارش داشته‌ایم

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، مجتبی جمالی اظهار داشت: براساس گزارش و استفاده از تجزبه تحلیل رادار هواشناسی حجم کل بارش  روز گذشته و بامداد امروز در حوزه‌های استان گلستان بیش از 32 میلیون و 707 هزار مترمکعب برآورد شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه آبریز اترک 10 میلیون و 169 هزار و 356 مترمکعب، حوزه آبریز گرگانرود (قره‌سو) 20 میلیون و 384 هزار و 417 متر مکعب و در حوزه آبریز خلیج گرگان 2 میلیون و 412 هزار و 342 مترمکعب گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اینکه همانطور که پیش‌بینی شد شدت بارش در شرق استان مازندران و غرب استان گلستان بیشتر بوده است، گفت: بیشترین میزان بارندگی براساس گزارش اداره کل هواشناسی استان گلستان از ایستگاه‌های باران‌سنجی از زمان فعالیت سامانه در استان مربوط به شهرستان بندرگز با 22.9 میلمتر بارش بوده است.

جمالی خاطرنشان کرد: در شهرستان کردکوی نیز 22.4 میلیمتر، روستای زیارت گرگان 18.8 میلیمتر و شهرستان بندرترکمن 17.3 میلیمتر بارش داشتیم.

وی بارش باران را در این موقع سال نعمتی ارزشمند برای استان و کشاورزان دانست و گفت: خوشبختانه تا این لحظه خسارت قابل ذکری از باران‌های دو روز گذشته گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان افزود: براساس اخطاریه شماره 59 سامان هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور که به موجب شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر از ظهر روز جمعه تا اوایل روز شنبه بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، احتمال آب گرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌های استان‌های سواحل خزر وجود داشت از سوی این اداره کل اطلاع‌رسانی کامل برای آمادگی فرمانداری‌های سطح استان و دستگاه‌های عملیاتی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ارسال کرده بود.

جمالی ادامه داد: در این اطلاعیه همچنان توصیه شد برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی دستگاه‌های عملیاتی و امدادی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان به کار گرفته شود و همچنین هموطنان عزیز در مناطق مذکور از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار