به منظور ارائه سرویس و عملیاتی نمودن ترمینال جدید فرودگاه گرگان، تجهیزات و سیستم های نوین فرودگاهی در سالن ترمینال و ساختمان تاسیسات فرودگاه گرگان نصب شد.

آماده‌سازی و نصب تجهیزات نوین ترمینال جدید فرودگاه گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان گلستان؛ به منظور آماده سازی و عملیاتی کردن ترمینال جدید فرودگاه گرگان، دو دستگاه نوار نقاله پالتی و نوار نقاله خطی بار همراه مسافران، با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در این ترمینال نصب و راه‌اندازی شد.

فرآیند انتخاب پیمانکار این پروژه از طریق برگزاری مناقصه عمومی و با هماهنگی اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی و نظارت کارشناسان اداره عملیات فرودگاهی اداره کل فرودگاههای استان انجام شده است. گفتنی است؛ نصب این تجهیزات از ملزومات بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاه گرگان در حوزه تسهیلات فرودگاهی است.

همچنین در راستای بهسازی و نوسازی تجهیزات فرسوده و ارائه تسهیلات مطلوب به مسافران در فصل سرما، دو دستگاه دیگ آب گرم چگالشی به ظرفیت 630 هزار کیلوکالری در سیستم تاسیسات گرمایشی فرودگاه گرگان نصب و به بهره برداری رسید. خرید این تجهیزات به ارزش یک میلیاد و ششصد و پنجاه میلیون ریال از محل اعتبارت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شده است.

گفتنی است؛ این تجهیزات دارای راندمان کاری بالای 95 درصد بوده که در افزایش بهره وری، صرفه جویی مصرف انرژی و ملاحظات زیست محیطی بسیار موثر بوده و فرودگاه گرگان به عنوان اولین فرودگاه در سطح فرودگاه‌های کشور پیشرو در استفاده از این نوع تجهیزات و تکنولوژی است.

انتهای پیام/ وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر

آخرین اخبار