مدیرکل دفتر نظارت بر امور فنی و اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در حال حاضر ۲ هزارو ۷۰۰ محله در نقاط فرسوده, بافت تاریخی, حاشیه‌نشین و به صورت سکونت‌گاه غیررسمی در کشور شناسایی شده که باید زیرساخت‌های اولیه در آنها ارتقاء یابد.

۲۷۰۰ محله فرسوده و حاشیه‌نشین در کشور شناسایی شد

به گزارش گلستان 24 ؛ فرهاد قلی‌زاده در جلسه بازآفرینی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: ستاد بازآفرینی کشور به ریاست, رئیس جمهور در بهمن ماه سال 96 آغاز به کار کرد تا حداقل زیرساخت‌ها و امکانات اولیه را برای سکونت‌گاه‌های غیررسمی, محلات واقع شده در بافت تاریخی, فرسوده و حاشیه شهرها ایجاد کند.

وی افزود: هدف از اجرای بازآفرینی شهری, ایجاد وحدت رویه و مدیریت یکپارچه در حیطه مدیریت شهری است تا مشکلات شهر به عنوان یک دغدغه برای مسئولان ایجاد و با همفکری و گفتمان و بل توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های موجود و استفاده از اختیارات مسئولان, این محلات به صورت مطلوب ارتقاء یابد.

وی افزود: در حال حاضر این بازآفرینی در 16 شهر کشور به صورت پایلوت در حال اجراست که از استان گلستان, شهرهای گرگان و گنبدکاووس در این طرح انتخاب شدند.

مدیرکل دفتر نظارت بر امور فنی و اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: براساس ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه, وزارت راه و شهرسازی, شهرداری ها مکلف هستند هر ساله 270 محله که در این قالب قرا,  گرفته شناسایی و مطالعات مربوطه را انجام دهند.

وی یادآور شد: تجربیات و مطالعات و اجرای برنامه‌ها در زمان پایلوت به صورت کتابچه اجرای اجتماع محور در هر شهر جداگانه تدوین شده و در پایان این 16 شعر با هم مقایسه گردیده و مدل اجتماع محور متناسب شعر طراحی و تدوین خواهد شد.

قلی‌زاده تاکید کرد: ارتقاء سطح کیفی اقتصادی, اجتماعی, فرهنگی و غیره در این محلات و ایجاد توسعه پایدار با مشارکت و همکاری حداکثری همه اقشار مختلف از اهداف این ستاد است.

وی گفت‌: حلقه مفقوده و غائب این طرح, حضور مردم و تشکل‌های مردم نهاد است که در تصمیم‌گیری و نیازسنجی محلات باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر نظارت بر امور فنی و اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد: هر شهری برای خود هویت دارد که این هویت را خاک گرفته, گنبدکاووس دارای ظرفیت‌های تاریخی و هویتی است که اگر خاک آن برداشته شود, بدون هیچ اعتبار و منابع مالی می‌تواند توسعه و رشد کند.

وی ادامه داد: برنامه جامع اقدام مشترک گنبدکاووس تدوین شده و مانند یک پلان باید در چشم انداز چند ساله, نیازها احصاء, وظایف بین مسئولان تقسیم شود و راهکارها و ایده‌ها در جلسات ستاد مصوبه و پیگیر اجرای آن شویم.

انتهای پیام/ش

 

ارسال نظر

آخرین اخبار