معاون فرماندار گنبدکاووس:

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به تلاش برای کاهش مشکلات بیماران قلبی، گفت: مرکز آنژیوگرافی در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس تا پائیز امسال راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) در گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ سلامت به معنای کامل کلمه اعم از سلامت جسم و روان و شامل همه مراحل بهداشتی و درمانی یکی از مهم‌ترین مقولاتی است که در هر جامعه روبه رشدی به عنوان یک شاخص توسعه و یکی از علائم رشدیافتگی مطرح بوده و در کنار میزان رضایت مردمی و آرامش اجتماعی نیز در یک نمودار منطقی تابعی از این مقوله مهم ترسیم می‌شود.

از این‌رو کارگروه سلامت و امنیت غذایی به عنوان یکی از شوراهای مهم و اثرگذار دولتی در هر شهرستان رسالت‌هایی را بر عهده گرفته است که ارتقای شاخص سلامت در همه ابعاد یکی از این وظایف خطیر است. به همین منظور کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گنبدکاووس با حضور اعضای این کارگروه که مدیران و مسوولان شهرستان هستند با مدیریت معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس در این جلسه با انتقاد از عدم حضور روسای بیمارستان‌های این شهرستان درکارگروه سلامت و امنیت غذایی با وجود ارسال دعوتنامه برای آنان، اظهار کرد: ما به درخواست شبکه بهداشت و درمان و اهمیت حضور این عزیزان آنان را به ترکیب کارگروه اضافه کردیم و امیدواریم حضور آنها را به صورت کامل در جلسات آتی شاهد باشیم.

فرهاد شیبک با بیان اینکه سلامت مردم مهم‌ترین اولویت ما در این کارگروه بوده و هر موضوعی که این سلامت را تحت تاثیر قرار دهد باید اصلاح شود، افزود: در حوزه سلامت چه در بخش بهداشت و چه در بخش درمان نباید تمام بار مسوولیت را بر دوش شبکه بهداشت و درمان انداخت و ادارات و نهادهای دیگر از زیر بار این مسوولیت شانه خالی کنند.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل مجمع عالی سلامت در سطح کشور و مجمع متناظر آن در شهرستان‌ها با ترکیبی جدید و مدیریت شهرداری و حضور ادارات خدمات‌رسان دیگر به منظور همین همراهی ادارات در حوزه سلامت است، گفت: بخشداران، شهرداران، شوراهای اسلامی شهر و بخش و سایر مدیران شهرستان باید از این پس نگاهی ویژه به حوزه سلامت داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای اخذ مجوز راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در گنبدکاووس، تاکید کرد: این مهم حاصل همدلی و اتحاد مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس حول موضوع سلامت بود که نتیجه رسید.

شیبک از راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهرستان گنبدکاووس تا پایان پائیز سال جاری خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این مرکز بخش عمده‌ای از مشکلات بیماران در این حوزه برای دسترسی به این مرکز و دوری مسیر گذشته مرتفع شود.

بخشدار مرکزی گنبدکاووس در این نشست با اشاره به اینکه پس از ابلاغ دستور کارگروه سلامت و فرماندار ویژه شهرستان به بخشداری مرکزی برای پاکسازی جاده نفت ما اقدامات خود را در سه بخش آغاز کردیم، افزود: در ایتدا یک کانکس و دو نگهبان دائمی برای نظارت و جلوگیری از تخلیه نخاله‌ها در مسیر در این جاده قرار داده شدند.

رضا باقری با بیان اینکه دهیاران روستاهای اطراف این جاده را در طول مسیر این جاده برای پاکسازی مسیر و جلوگیری از ریختن هرگونه نخاله ساختمانی، لاشه حیوانات و زباله در این مسیر توجیه و مامور کردیم، تاکید کرد: در حال حاضر می‌توانیم با قاطعیت اعلام کنیم هیچ نخاله و زباله‌ای از سوی روستاها و دهیاری‌ها در این مسیر تخلیه نمی‌شود.

وی از فنس و دیوارکشی سایت 250 هکتاری زباله در حاشیه جاده نفت شهرستان خبر داد و تاکید کرد: بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد که در حال حاضر سه نوع پسماند در این جاده تخلیه می‌شود که فاضلاب انسانی توسط کامیون‌ها، پسماند کشتارگاه آزادشهر و پسماند نخاله‌های بیمارستانی بعد از بی‌خطرسازی را شامل می‌شود.

بخشدار مرکزی گنبدکاووس با اشاره به اینکه قبل از راه‌اندازی رسمی جاده نفت باید به فکر ترافیک آن باشیم، خاطر نشان کرد: عرض جاده، عبور کامیون‌های ترانزیت، تردد ساکنان روستاهای پرشمار در طول مسیر و بسیاری از دلایل دیگر می‌تواند این ترافیک را ایجاد و تشدید کند.

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با اشاره به اینکه طرح اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی خانوار در گنبدکاووس اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: این طرح از همین ماه به صورت یکسان در همه استانهای کشور اجرایی می‌شود.

فرهاد بدیعی هدف از اجرای این طرح را شناسایی مناطق ناامن غذایی و عوامل خطرآفرین تغذیه‌ای مرتبط با بیماری‌های غیر واگیر دانست و گفت: علاوه بر این دو هدف بررسی و شناسایی روند تغییرات الگوهای غذایی خانوار و شناسایی و تدوین سیاست‌های برنامه غذایی و بودجه در این حوزه نیز در زمره اهداف طرح قرار دارد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار