توسط گروه تعزیه خوانی اهل البیت (ع) روستای آلوکلاته؛

مراسم تعزیه خوانی کاروان حضرت زینب (س) توسط گروه تعزیه خوانی اهل البیت (ع) روستای آلوکلاته همزمان با اربعین حسینی (ع) در شهرستان گرگان برگزار می شود .

مراسم تعزیهخوانی کاروان اسرای کربلا در گرگان برگزار میشود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام علی اکبر عباس نایبی سرپرست این گروه تعزیه خوانی گفت: این تعزیه، سختی ها و ذلت های وارد شده مدت اسارت حضرت زینب(س) و امام زین العابدین(ع) و افراد زنده مانده از واقعه عاشورا را به نمایش می گذارد.

وی افزود: این مراسم از ساعت 8:30 فردا سه شنبه همزمان با روز اربعین حسینی همراه با مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در گرگانبرگزار می شود و مسیر حرکت کاروان از مسجد جامع گرگان به سمت خیابان امام خمینی(ره)، میدان شهرداری و سپس گلزار شهدا در امامزاده عبدالله می باشد.

حجت الاسلام نایبی، اذعان داشت: حفظ و صیانت از برنامه های عزاداری سنتی به خصوص شبیه خوانی، تاثیرگذاری زیاد تعزیه بر بینندگان و به تصویرکشاندن گوشه ای از سختی های دوران اسارت حضرت زینب(س) و اسرای دشت کربلا از اهداف برگزاری تعزیه کاروان اهل البیت (ع) می باشد.

سرپرست گروه تعزیه خوانی اهل البیت (ع) روستای آلوکلاته در پایان از تمامی عاشقان امام حسین (ع) برای شرکت در این مراسم تعزیه خوانی دعوت کرد.

لازم به ذکر است، روستای آلوکلاته در بخش بهاران و در 10 کیلومتری شمال شرقی شهرستان گرگان قرار دارد.

انتهای پیام/ گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار