استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: آنچه که در استان گلستان به عنوان جریمه راهنمایی و رانندگی گرفته می‌شود حق مردم استان گلستان است و اگر هر جای دیگر هزینه شود تخلف است و متاسفانه امسال یک از این محل به گلستان اختصاص داده نشده است.

عدم بازگشت جرائم رانندگی از خزانه دولت به استان گلستان/ اختصاص یک میلیارد تومان برای رفع خطر تصادفات زیرگذرهای گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید مناف هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان با نقد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه و عدم اختصاص بودجه جرائم راهنمایی و رانندگی به استان گلستان در برای حل مشکلات ترافیکی و کاهش تصادفات و تلفات جانی ناشی از آن اظهار کرد: موضوع جرائم راهنمایی و رانندگی و بسیاری از قوانینی که در مدیریت شهری وجود دارد، سال‌ها برای تصویب آن تلاش شده و تصویب شده است.

وی ادامه داد: اجرای بسیاری از قوانین می‌توانست بسیاری از مشکلات مدیریت شهری را حل کند و به عنوان درآمد پایدار برای شهرداری‌های ایران باشد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: متاسفانه خیلی راحت بسیاری از این پرداخت‌ها توسط خزانه و سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص داده نمی‌شود و در این خصوص احساس می‌شود کارشناسانی که در این حوزه در حال فعالیت هستند اطلاعات کافی در حوزه مشکلات و معضلات ناشی از تصادفات و تلفات ناشی از آن ندارند و یا اینکه جان انسان ارزش کمتری نسبت به مسائلی که در کشور در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود دارد.

هاشمی با تاکید بر اینکه با قانون را اجرا کنید یا اینکه اگر قانون اشکال دارد آن را حذف کنید، گفت: آنچه که در استان گلستان به عنوان جریمه راهنمایی و رانندگی گرفته می‌شود حق مردم استان گلستان است و اگر هر جای دیگر هزینه شود تخلف است و دیوان محاسبات آن را به عنوان تخلف پیگیری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این بودجه باید در حوزه جاده و نصب دوربین‌های کنترل سرعت و دیگر امکانات برای کاهش تصادفات صرف و نباید این حق مردم نادیده گرفته شود.

استاندار گلستان همچنین در بخش دیگری در خصوص مصوبات مهم شورای ترافیک استان تصریح کرد: در شورای ترافیک مصوب شد که برای مسیرهای جاده‌ای استان گلستان و رفع خطر نقاط حادثه‌خیز یک میلیارد تومان از محل بودجه در اختیار استاندار تخصیص داده شود و اداره راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز همین مبلغ را اختصاص دهند تا اتفاقات خوبی در این بخش رخ دهد.

هاشمی گفت: همچنین برای رفع خطر زیرگذرهای محور ناهارخوران گرگان نیز مصوب شد یک میلیارد تومان توسط استانداری و شهرداری گرگان در نظر گرفته شود تا ضمن نصب دوربین و سرعت‌گیر، سایر اقدامات لازم برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن انجام شود.

گفتنی است، استاندار گلستان در جلسه شورای ترافیک استان که روز گذشته با حضور معاون عمرانی استاندار گلستان برگزار شده بود اظهار کرد که در سال گذشته تنها 16 درصد کل مبلغ واریزی جرائم راهنمایی و رانندگی به استان‌ها تخصیص داده شده و در سال جاری تاکنون یک ریال اختصاص این بودجه برای استان گلستان در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار