گنبد:

فرج الله رزاقی: المپیادهای ورزشی درون مدرسه زمینه ای برای نظم پذیری و آشنایی با قوانین اجتماعی در دانش آموزان است زیرا در ورزش های تیمی دانش آموزان ملزم به رعایت نظم و قوانین هستند.

پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه در گنبدکاووس آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ در مراسم افتتاحیه المپیاد ورزشی که روز دوشنبه و به صورت متمرکز در دبیرستان دخترانه غیر دولتی دوره اول مهر اندیش گنبد برگزار شد، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان، هدف از این المپیاد ورزشی را ایجاد نشاط و سلامتی در دانش آموزان و ایجاد زمینه ای برای بروز و ظهور استعدادهای ورزشی آنان دانست. 

فرج الله رزاقی گفت: المپیادهای ورزشی درون مدرسه همچنین زمینه ای برای نظم پذیری و آشنایی با قوانین اجتماعی در دانش آموزان است زیرا در ورزش های تیمی دانش آموزان ملزم به رعایت نظم و قوانین هستند.

به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گنبد نیز دراین مراسم که با اجرای برخی حرکات ورزشی توسط دانش آموزان همراه بود، گفت: هر سال 60 تا 80 درصد مقام های برتر المپیادهای ورزشی درسطح گلستان، توسط دانش آموزان این شهرستان به دست می آید.

سیدصالح رفعتی افزود: مسابقات المپیاد ورزشی درون مدرسه در رشته های مختلف تیمی و انفرادی تا پایان بهمن برگزار می شود و سپس تیم ها یا نفرات برتر به مرحله شهرستانی و سپس به مرحله استانی و در نهایت به مرحله کشور راه می یابند.

کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: امسال تعداد دانش آموزان شرکت کننده در المپیاد ورزش درون مدرسه ای این شهرستان 14 هزار نفر از 165 مدارس پیش بینی شده است.

احمد صفرخان موذنی افزود: حضور این تعداد دانش آموز معادل 40 درصد دانش آموزان گنبد است که از پایه چهارم ابتدایی تا سوم متوسطه دوره دوم حضور می یابند.

وی اضافه کرد: پارسال 30 درصد دانش آموزان از 120 مدرسه در المپیاد ورزش درون مدرسه گنبدکاووس شرکت داشتند که تعدادی از تیم ها در مرحله استانی و کشوری مقام های برتر به دست آوردند.

صفرخان موذنی از والیبال، فوتبال، فوتسال، هندبال، بسکتبال سه نفره، دو و میدانی، تنیس روی میز، شطرنج و برخی بازی های بومی محلی به عنوان مهمترین رشته های ورزشی المپیاد ورزش درون مدرسه ای اعلام کرد. 

آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق گلستان افزون بر 70 هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام/ جماران

ارسال نظر

آخرین اخبار