معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان:

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: در سال تحصیلی جدید تحصیل در هنرستان های استان با استقبال دانش آموزان روبرو شده است.

استقبال دانش آموزان از هنرستان‌ها در گلستان افزایش یافته است

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابراهیم حاجیلری، عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروزه برخی از خانواده فکر می کنند با صرف هزینه بیشتر و قبولی در کنکور تجربی آینده فرزند خود را تضمین می کنند اما باید به یاد داشته باشند که داشتن مدرک تحصیلی الزاماً افراد را به شغل نمی رساند.

حاجیلری تصریح کرد: زمان آموزش‌های کارمند محور به پایان رسیده و خانواده‌ها باید بپذیرند، تحصیل در رشته‌های مهارتی زودتر و سریعتر فرزندان آنها را به شغل می‌رساند.

وی گفت: برای سال تحصیلی جاری استقبال دانش‌آموزان برای تحصیل در هنرستان‌ها نسبت به سنوات قبل افزایش یافته و این استقبال در سال های آینده بیشتر هم خواهد شد.

حاجیلری بیان کرد: در آموزش های مهارتی هرچند در امکانات، ابزار، تجهیزات و اعتبارات دچار مشکل هستیم اما با برون سپاری و بخشی از منابع استانی این مشکلات کمتر شده است.

طبق گفته وی امسال یک میلیارد تومان برای خرید تجهیزات هنرستان‌ها اعتبار صرف شده است و بازسازی رشته ها هم انجام شده است.

وی افزود: چالش جدی استان و کشور «اشتغال» است و همه متولیان امر در این زمینه تلاش می کنند تا قدمی در این راستا بردارند.

همایش ملی دبیرخانه کارآفرینی در استان برگزار می‌شود

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد: تلاش کردیم با محوریت مدیریت کل آموزش و پرورش «دبیرخانه کارآفرینی» را در استان ایجاد کرده تا جامعه گلستان را در زمینه کارآفرینی حساس کنیم.

حاجیلری گفت: با ایجاد این دبیرخانه که برنامه پنج ساله دارد، فرهنگ کارآفرینی را در گلستان بسط می دهیم تا جامعه درون و بیرون را فعال کنیم.

وی اضافه کرد: بر همین اساس اولین نشست علمی دبیرخانه کارآفرینی را با حضور همه سرگروه های کارآفرینی کشور از ۲۲ تا ۲۵ آبان در استان با هدف استفاده از ظرفیت های کارآفرینی کشور و خلاقیت نیروهای استان برگزار خواهیم کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان خاطرنشان کرد: مکان همایش هم در شهرستان علی آبادکتول خواهد بود.

حاجیلری تصریح کرد: دبیرخانه جهت گیری کشوری دارد و تلاش می کنیم همه دستگاه ها استان نگاه حمایتی به این دبیرخانه داشته باشند.

وی بیان کرد: همایش نقطه آغاز است و از این طریق اعلام می کنیم که یک ظرفیت جدید در آموزش و پرورش ایجاد شده است.

حاجیلری ادامه داد: به دنبال افزایش سرمایه روانشناختی دانش آموزان هستیم و این امر در کنار سرمایه مالی و اجتماعی می تواند جرقه های اولیه کارآفرینی را ایجاد کند.

وی افزود: بسته های آموزشی فراوانی را تولید خواهیم کرد و امیدواریم در این برنامه همه دانش آموزان را تحت پوشش قرار دهیم.

حاجیلری گفت: ارتباط تنگاتنگی با علم و فناوری، بنیاد نخبگان، دانشگاه های استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی خواهیم داشت.

انتهای خبر/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار