استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: هشت بانوی گرگانی منازل خود را وقف آموزش و پرورش و مدرسه سازی کردند.

۸ منزل مسکونی در گرگان وقف مدرسه شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سید مناف هاشمی، ظهر سه شنبه در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از زیباترین مکان هایی که در آن فعالیت کردم، مجمع خیرین ورزش بود که به تبعیت از مجمع خیرین مدرسه ساز ایجاد شد.

 

وی افزود: کشور و مردم ما سابقه کار خیر و نیک دارند و این از جمله اعتقادات دینی ما است؛ هر چه در این دنیا تلاش کنیم ثمره و بهره آن را خواهیم گرفت.

هاشمی تصریح کرد: معلمان به عنوان اصلی ترین افراد در جامعه تلاش می کنند تا آینده سازان این کشور را تربیت کنند و اگر توقعی از مسئولان داریم باید در این عرصه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها منابعی در این زمینه وجود دارد و پرورش نخبگان و استعدادیابی جدی گرفته می شود.

هاشمی با بیان این که خیران مستحق تقدیر هستند، گفت: هشت بانوی گرگانی منازل خود را وقف مدرسه سازی کردند و بعد از فوت آن ها این املاک در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

برطرف کردن عقب ماندگی ها با فرهنگ سازی وقف

استاندار گلستان ادامه داد: ما باید فرهنگ کار نیک را که یک هنر است به مردم بیاموزیم و بسیاری از این عقب ماندگی های خود را از این طریق جبران کنیم.

هاشمی به کمبود سرانه ها در استان اشاره کرد و افزود: مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومانی که خیران در طول ۲۰ سال در استان کمک کرده اند کافی نیست و باید این مبالغ با فرهنگ سازی افزایش یابد.

وی تأکید کرد: هر اندازه ای که خیران به مدرسه سازی کمک کنند ما هم به همان اندازه از منابع استانی هزینه خواهیم کرد.

هاشمی گفت: شعار ما این باشد که هر خیّر را دو نفر منظور کنیم یعنی هر فرد یک خیر دیگر همراه خود بیاورد تا در سال آینده خیران ما دو برابر شوند.

وی در پایان اضافه کرد: بنده به عنوان یک فرد حقیقی اعلام می کنم که این عمل را اجرا خواهم کرد و سهمی کوچکی در مدرسه سازی خواهم داشت.

 
انتهای پیام/

منبع : خبر گزاری مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار