وزیر بهداشت خبرداد:

وزیر بهداشت با بیان اینکه ۱۲۰ هزار بیمار کلیوی در کشور زندگی می کنند، افزود: بخشی از این بیماران دیالیز و تعدادی درصف پیوند کلیه هستند.

وجود ۱۲۰ هزار بیماری کلیوی در کشور

به گزارش گلستان 24 ؛  سید حسن قاضی زاده هاشمی ظهر دوشنبه در مراسم کشوری افتتاح مرکز جامع بیماران خاص که از طریق ویدیو کنفرانس انجام شد، اظهار کرد: ۱۲۰ هزار بیمار کلیوی در بخش دیالیز و پیوند داریم که با افتتاح مرکز جامع بیماران خاص، خدمات بهتری به آن ها ارائه می شود.

وی با بیان این که ۸۳ مرکز در ۵۹ دانشگاه و دانشکده کشور در این روز به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: این مرکز ویژه بیماران خاص است که به صورت یک شبکه خدمات را به مبتلایان ارائه می کند.

هاشمی ضمن یادآوری این نکته که کار مرکز جامع بیماران خاص، تجمیع خدمات است، افزود: علاوه بر تشخیص، درمان، تامین دارو و ارایه خدمات توان بخشی و دندان پزشکی به مبتلایان ارائه می شود.

وی از مبتلایان به بیماری کلیوی، تالاسمی، هموفیلی، ام اس، اس ام ای به عنوان بیماران خاص نام برد و افزود: دولت هزینه برای سه بیماری هموفیلی، کلیوی و تالاسمی را تامین می کند و متقاضیان می توانند از این امکانات بهره مند شوند.

وزیر بهداشت به پیگیری از بیماری تالاسمی و هموفیلی تاکید کرد و از آن به عنوان بهترین راهکار نام برد و افزود: بعد از تولد باید امکانات لازم برای این افراد فراهم شود.

وی خواستار افزایش اعتبارات درمانی در بودجه سال ۹۸ شد و اظهار کرد: نیاز است با تخصیص اعتبار مناسب مشکل درمان بیماران خاص مرتفع شود.

هاشمی در خاتمه ضمن یاداوری این که کیفیت خدمات به بیماران در این مراکز باید ارتقا یابد، اضافه کرد: امیدواریم این مرکز باعث افزایش رضایتمندی خانواده بیماران شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

آخرین اخبار