گلستان یکی از مناطق پراستعداد والیبال و دارای ملی پوشان در دوره های گوناگون بوده که نام برخی از آن ها به مرزهای جاودانگی رسیده و برخی دیگر با انگیزه فراوان در حال تبدیل شدن به نمادهای والیبال مردان و زنان ایران هستند.

بازگشت آق قلا به لیگ والیبال کشور پس از چند سال غیبت

گلستان یکی از مناطق پراستعداد والیبال و دارای ملی پوشان در دوره های گوناگون بوده که نام برخی از آن ها به مرزهای جاودانگی رسیده و برخی دیگر با انگیزه فراوان در حال تبدیل شدن به نمادهای والیبال مردان و زنان ایران هستند. 

یکی از مناطق والیبال خیز گلستان شهر کوچک آق قلا در شمال این استان است. 

اسب و سوارکاری پیوندی ناگسستنی با مردم این کهن دیار ترکمن نشین دارد و تصوری جز آن برای مردمانش ناممکن است. 

به جز آن، والیبال هم یکی از ارکان زندگی آق قلایی ها است که به هر بهانه ای بساط انجام آن را برپا داشته و در جشن ها و مراسم های شادی هم با آن اوقات می گذارنند. 

شاید بر اساس همین بازی های محلی باشد که استعدادها یکی یکی کشف شده و به سطح بالای این رشته و تیم های ملی رسیدند. 

ستاره هایی مانند حاج خوشگلدی صحنه، غیاث الدین صحنه و میکائیل یلمه، ابراهیم و عثمان سن سبیلی و چندین نام آور دیگر والیبال که حتی به افتخارات آسیایی و جهانی هم رسیدند. 

تا چند سال قبل تیمی از آق قلا در لیگ والیبال کشور حضور داشت و محل نمایش توانایی ها و استعدادهای جوان این شهر بود اما به دلیل برخی کمبودها و مشکلات مالی از ادامه راه بازماند و منحل شد. 

حالا پس از چند سال دوری همت بزرگان والیبال آق قلا به ثمر نشسته و با حمایت بخش خصوصی قرار است تیم ژلانو به عنوان نماینده این شهر از لیگ دسته اول برای رسیدن به لیگ برتر فعالیت خود را آغاز کند. 

رییس اداره ورزش و جوانان آق قلا در این باره گفت: گروه بندی رقابت های لیگ انجام شده و نماینده آق قلا در گروه اول با تیم های میلاد نور رامسر، نماینده نور، شهروند نکا و توپکا بابلسر مسابقه می دهد.

امان گلدی گرکز اظهار داشت: مطابق اعلام فدراسیون این مسابقات از اواخر آبان ماه آغاز می شود که در پایان 2 تیم برتر گروه های چهارگانه پس از انجام رقابت های مراحل گوناگون به لیگ برتر صعود می کنند.

وی بیان کرد: کادر فنی تیم علاوه بر به خدمت گرفتن بازیکنان مورد نظر، با اعلام فراخوان عمومی از جوانان مستعد برای حضور در تمرینات دعوت کرد تا نماینده آق قلا با حداکثر توان و ظرفیت خود را برای رساندن به سطح اول والیبال کشور آماده کند.

در فصل گذشته قرار بود یک تیم از آق قلا در لیگ دسته اول والیبال کشور به میدان برود اما فدراسیون از این کار ممانعت کرد.

در رقابت های لیگ دسته دوم ، تیم میدان آق قلا پس از تیم صنعت نفت آبادان قرار گرفت و موفق به صعود نشد. 

پس از پایان رقابت ها تیم صنعت نفت از ادامه تیمداری انصراف داد و فدراسیون برای تکمیل تیم های حاضر در لیگ دسته اول از تیم میدان آق قلا خواست خود را برای حضور در این رقابت ها مهیا کنند اما در روزهای پایانی و با بازگشت تیم صنعت نفت، این تیم گلستانی راهی به جمع تیم های لیگ دسته اول پیدا نکرد.

امسال و با کاهش تیم ها متقاضی حضور در لیگ دسته اول، فدراسیون با درخواست آق قلا برای تیمداری در این مسابقات موافقت کرد تا ژلانو پس از شهرداری گنبد در لیگ برتر دومین نماینده والیبال گلستان در لیگ ایران باشد.

تیم های جیحون اگزور، مزرعه نمونه و تورکمن صحرا آخرین تیم های آق قلا بودند که از حضور آن ها در لیگ والیبال کشور حداقل 5 سال می گذرد.

انتهای پیام/ جماران

ارسال نظر

آخرین اخبار