دبیر هنری دهمین جشنواره پویانمایی رضوی گلستان:

دبیر هنری دهمین جشنواره پویانمایی رضوی گلستان گفت: نباید جشنواره پویانمایی به عمومی شدن منجر شود و جشنواره خاص خوب است که ویژگی‌های خود را حفظ کند تا منجر به خلاقیت بین هنرمندان شود.

جشنواره پویانمایی رضوی به سمت عمومی شدن نرود/ توجه به متخصصان در دهمین جشنواره پویانمایی رضوی

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد ظریف، صبح امروز در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره پویانمایی رضوی استان گلستان اظهار کرد: هنر انیمیشن صنعت بزرگی است که هنر سینما را نیز در بر می‌گیرد و این صنعت نیاز به ساختارهای فنی دارد که شاید در کشور ما هنوز محقق نشده است و لذا نمی‌توان انتظار ما از پویانمایی در کشور بسیار بالا باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌ها بستر بسیار مناسبی است که با وجود کاستی‌ها، هنرمندان در شاخه‌های مختلف وارد شوند و خود را به صنعت انیمیشن به تدریج معرفی کنند.

دبیر هنری دهمین جشنواره پویانمایی رضوی گلستان ادامه داد: جشنواره‌هایی که نقیصه‌های فراوانی دارد راحت‌ترین کار این است که این جشنواره‌ها را نادیده گرفت ولی این راهکار نیست و باید از ظرفیت جشنواره‌هایی که منجر به شغل شود استفاده کرد.

ظریف افزود: بخش‌های اختصاصی بر اساس تجارب برگزاری جشنواره با توجه به نواقصی که وجود دارد در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم هنرمندان خاص را به جامعه معرفی کنیم.

وی گفت: با این اقدام افراد متخصص در جشنواره‌ها معرفی می‌شوند و می‌توان از ظرفیت‌های فضای مجازی، شبکه‌ای از هنرمندان در پویانمایی کشور را ایجاد کرد.

دبیر هنری دهمین جشنواره پویانمایی رضوی گلستان تاکید کرد: نباید جشنواره پویانمایی به عمومی شدن منجر شود و جشنواره خاص خوب است که ویژگی‌های خود را حفظ کند تا منجر به خلاقیت بین هنرمندان شود.

ظریف تاکید کرد: هزاران نفر در راهپیمایی‌های به سوی حرم رضوی شرکت می‌کنند و همه این افراد یک داستان دارند که می‌تواند سوژه پویانمایی شود و لذا نیاز نیست که فیلمنامه‌ها به چند داستان خاص ختم شود.

وی اظهارامیدواری کرد: با معرفی هنرمندان جوان در این جشنواره‌ها در دهه های آینده شاهد فعالیت‌های حرفه‌ای در پویانمایی باشیم.

پایان پیام/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار