مدیر کل فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه در فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش ۴۳ رشته تحصیلی با ۴۵۰ هزار دانش‌ آموز فعالیت دارند، گفت: هدف ما تولیدی کردن هنرستان‌ها تحت عنوان آموزش همراه با تولید است.

۴۵۰ هزار دانش‌آموز در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کشور تحصیل می‌کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید محسن حسینی‌مقدم ظهر امروز در همایش کشوری مدیران هنرستان‌های کشاورزی سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان این شهرستان اظهار داشت: با توجه به پیر شدن کشاورزی کشور باید نیروهایی جایگزین شوند که دارای مهارت کافی برای کشاورزی دانش بنیلن داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر در فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش 43 رشته تحصیلی با 450 هزار دانش‌ آموز در سراسر کشور فعالیت دارند.

مدیر کل فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش کشور بیان داشت: با 3 ساله شدن نظام آموزشی تغییر محتوایی در کتب رشته های فنی و حرفه ای آموزش و پرورش انجام شد و این کتب متناسب با نیاز کار دانش آموزان 100 درصد تغییر کرده و جدید التالیف شدند.

وی ادامه داد: از سال گذشته رشته‌های تولید برنامه تلویزیونی، حمل و نقل، فتوگرافی و معماری به رشته‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش اضافه شدند و دانش‌آموزان را در این رشته‌ها جذب کردیم.

حسینی مقدم گفت: پیش‌بینی می‌کنیم از سال آینده تحصیلی رشته‌های بیمه و بانکداری،گردشگری و صنایع را به رشته های دیگر اضافه کنیم.

وی یادآور شد: در بخش کشاورزی فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش 5 رشته امور زراعی، باغی، مکانیزاسیون کشاورزی و صنایع غذایی و امور دام در حال تدریس است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: بیش از 70 درصد کشاورزان بالای 50 سال سن دارند و این نشان دهنده پیر شدن کشاورزی کشور است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هدف ما تولیدی کردن هنرستان‌ها تحت عنوان آموزش همراه با تولید است تا دانش‌آموز بتواند ضمن تولید محصولات، آنها را به فروش رسانده و از آن منتفع شود.

وی خاطر نشان کرد: اکنون سهم آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه کار و دانش 28 درصد و فنی و حرفه‌ای 22 درصد است و بنا داریم تا این سهم را تا پایان برنامه ششم توسعه به 50 درصد برسانیم.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار