مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد (ع) گرگان

مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد(علیه السلام) قلی آباد گرگان گفت: برای ترویج مطالعه کتاب و کتابخوانی باید یارانه های خوبی به کتاب داده شود و در مدارس کتابخانه ایجاد شود.

وجود ۲ هزار جلد کتاب در کانون امام سجاد(ع)/ فرهنگ مطالعه باید از مدارس آغاز شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حدود دو هزار جلد کتاب در کتابخانه کانون فرهنگی هنری امام سجاد (علیه السلام) قلی آباد گرگان موجود است و 200 نفر عضو کتابخانه هستند.

وی افزود: کتابخانه کانون همه روزه بعد از نماز مغرب و عشاء فعال است و بیشتر مراجعه کنندگان در سنین پائین هستند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد(علیه السلام) قلی آباد گرگان با بیان اینکه 80 درصد مراجعه کنندگان به کتابخانه کانون بچه های راهنمایی و ابتدایی هستند، تصریح کرد: کتابخانه کانون از بعد از انقلاب شروع به فعالیت کرده است و با راه اندازی کانون در سال 80 فعالیت این کتابخانه بیشتر شده است.

یزدی با تاکید بر اینکه باید کار اساسی برای ترویج فرهنگ مطالعه از مدرسه شروع شود، گفت: برای ترویج مطالعه کتاب و کتابخوانی باید یارانه های خوبی به کتاب داده شود و در مدارس کتابخانه ایجاد شود و معلمین از بچه ها بخواهند علاوه بر کتب درسی کتاب متفرقه هم مطالعه کنند. 

وی با اشاره به مشکلات موجود در کتابخانه، اظهارداشت: تجهیزات کتابخانه ای و نرم افزارهای کتابخانه ای نداریم و نیازمند سیستم های به روز هستیم و به دلیل کمبود قفسه، 500 تا 600 جلد کتاب در کارتن نگهداری می شوند.

پایان پیام/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار