رئیس اداره اوقاف مینودشت:

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت با اشاره به برگزاری همایش پیاده‌روی 5 هزار نفری در این شهرستان به مناسبت دهه وقف و رحلت پیامبر (ص)، گفت: این همایش از حرم امامزاده جعفر (ع) تا زیارتگاه پیرسرخو برگزار خواهد شد.

همایش پیاده‌روی ۵ هزار نفری حرم تا حرم در مینودشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ جعفر ذوبی سرابی امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال جاری دهه وقف به صورت موضوعی و با رویکرد ترویج فرهنگ وقف برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: در این دهه تلاش کردیم در کنار برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی روتین در بقاع متبرکه و آستان امامزادگان برنامه‌های کاربردی و محتوایی را طراحی و برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه دهه وقف از روز سه شنبه 15 آبان ماه آغاز می‌شود، افزود: این روز به نام «وقف، رسانه و ترویج موقوفات مشارکتی» نامگذاری شده است که نشست با اصحاب رسانه، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با امام جمعه شهرستان مینودشت و نواختن زنگ وقف در مدرسه متوسطه دوره اول دخترانه سمیه از جمله برنامه‌های این روز است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت با تاکید بر اینکه چهارشنبه 16 آبان ماه با عنوان وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت دومین روز دهه وقف است، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش لبیک رسول‌الله و پیاده‌روی حرم تا حرم از آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) تا زیارتگاه «پیرسرخو» به طول 10 کیلومتر و حضور بیش از 5 هزار نفر از مهم‌ترین برنامه‌های طراحی شده برای این روز است.

سرابی با اشاره به اینکه غبارروبی گلزار شهدا و شرکت در نماز سیاسی و عبادی جمعه را مهمترین برنامه‌های پنج‌شنبه و جمعه به عنوان سومین و چهارمین روز دهه وقف و با عناوین وقف، ترویج فرهنگ زیارت و وقف، انتظار و مهدویت دانست و ادامه داد: در روز شنبه آتی که به عنوان وقف، توسعه علم و فناوری نامیده شده است نشستی با دانشگاهیان شهرستان در دانشگاه آزاد مینودشت برگزار خواهد شد.

وی عنوان روز یکشنبه هفته آتی را وقف، اجرای نیات واقفین عنوان کرد و گفت: در این روز نشستی با اصناف شهرستان مینودشت برگزار کرده و گزارشی از وقف‌های مشارکتی و نقش اصناف در ترویج فرهنگ وقف گفت و گو خواهیم کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت نشست با کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و عیادت از بیماران بیمارستان حضرت فاطمه‌الزهرا (س) را از برنامه‌های روز دوشبه 21 آبان ماه برشمرد و تاکید کرد: در روز سه‌شنبه نیز که ویژه تجلیل از واقفین است از واقفین و اعضای انجمن یاوران وقف در مراسمی با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان نیز تقدیر خواهیم کرد.

سرابی نشست با اشاره به اینکه نشست با فرهنگیان در روز چهارشنبه و برگزاری نشست بصیرتی برنامه‌های دو روز پایانی دهه وقف امسال در شهرستان مینودشت است، اضافه کرد: نشست با فرهنگیان با هدف انتقال مفاهیم در این حوزه از سوی معلمان به دانش‌آموزان و نشست بصیرتی با موضوع گفتمان زندگی اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار