مدیر کانون فرهنگی هنری حکمت نگین شهر آزادشهر:

مدیر کانون فرهنگی هنری حکمت نگین شهر آزادشهر گفت: علاقه کودکان و نوجوانان به فضای مجازی سبب شده تا کتاب مورد بی مهری قرار گیرد.

فضای مجازی جایگزین کتاب شد/ وجود ۵ هزار جلد کتاب در کانون حکمت

به گزارش گلستان ۲۴؛ کتابخانه حکمت نگین شهر آزادشهر داری 5 هزار جلد کتاب و 40 تا 50 صندلی و میز مطالعه، سالن مطالعه، اجتماعات و ویدئو پروژکشن است اما متاسفانه به دلایل مختلف استقبال از آن کم است.

وی افزود: این کتابخانه بیش از 200 نفر عضو دارد و در هفته 40 تا 50 نفر به آن مراجعه می کنند که بیشتر آنها در گروه سنی راهنمایی و ابتدایی هستند.

نعیمی با بیان اینکه بیشتر دنیای مجازی بچه ها را به آن طرف کشانده است، تصریح کرد: به منظور توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی شیوه هایی همچون اردو و تشویق هایی را در کانون اجرا کردیم تا بچه ها به کتاب تمایل داشته باشند اما استقبال آنها مقطعی است.

وی مشکل اصلی در کتابخانه کانون را عدم استقبال جوانان و نوجوانان از امکانات فراهم شده برشمرد و اظهارداشت: رویکرد بچه ها به فضای مجازی زیاد است و کتاب خواندن کم شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری حکمت نگین شهر آزادشهر افزود: به دنبال راه حلی هستیم که استقبال نوجوانان و جوانان به کتابخانه و کتاب خواندن مقطعی نباشد و همیشگی باشد.

وی با بیان اینکه ارتباط کتابی بچه ها کم است، گفت: بیشتر بچه ها با مراجعه به کانون بازی های فکری انجام می دهند ولی در بحث کتاب علی رغم وجود 5 هزار جلد کتاب به روز و جدید موفق نبوده ایم.

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری حکمت نکین شهر از سال 83 تاسیس و کتابخانه آن از سال 85 راه اندازی شده است.

پایان پیام/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار