رئیس شرکت مخابرات گنبدکاووس:

رئیس شرکت مخابرات شهرستان گنبدکاووس با اشاره به پوشش 90 درصدی شبکه دولت در این شهرستان گفت: 51 نهاد اجرایی گنبدکاووس به شبکه دولت متصل شده‌اند.

اتصال ۵۱ نهاد اجرایی گنبدکاووس به شبکه دولت

به گزارش گلستان ۲۴؛ شبکه دولت، مجموعه‌ای امن، قابل اطمینان و با پهنای باند مناسب از زیرساخت‌های ارتباطی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استاندارد با برخورداری از سرمایه‌های معنوی و بر اساس قوانین، مقررات و توافقات است که به هدف تسهیل، تسریع و امن‌سازی تبادل اطلاعات بین ذی‌نفعان و ارائه خدمات الکترونیکی به آنها، در لایه‌های عمومی و اختصاصی با رعایت الزامات امنیتی متناسب با سطوح دسترسی ایجاد شده است.

شبکه دولت با ایجاد بستری قابل‌اعتماد در برقراری ارتباط و تبادل الکترونیکی اطلاعات بین ستاد وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، استانداری‌ها و ادارات کل استانی را با امنیت و پایداری بیشتر میسر ساخت. این بستر با به حداقل رساندن مکاتبات کاغذی، تأمین اطلاعات موردنیاز سازمان‌ها و مدیران دولتی را تسریع کرده و امکان فعالیت نظام مدیریت اطلاعات و نظام‌های پشتیبانی تصمیم را در راستای تحقق دولت الکترونیکی فراهم کرده است.

از این رو جلسه‌ای با عنوان بررسی وضعیت شهرستان گنبدکاووس در حوزه توسعه شبکه دولت در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با حضور مدیران و مسوولان برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه انتظار ما در حوزه شبکه دولت تحقق 100 درصدی مطالبات و انجام بهینه همه امور است، اظهار کرد: نکته مهم و اساسی در این بخش این است که در گنبدکاووس تک‌تک کارشناسان دستگاه‌های اجرایی به صورت مجزا توسط کارشناسان فرمانداری آموزش دیده‌اند.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه بالغ بر 90 درصد دستگاه‌های اجرایی شهرستان گنبدکاووس در حال حاضر به شبکه دولت پیوسته‌اند، افزود: دستگاه‌های باقی مانده نیز موظف هستند ظرف چند روز باقی مانده تا پایان آبان ماه به این شبکه متصل شده و از خدمات الکترونیک آن بهره بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای آذرماه هیچ نامه‌ای از سوی فرمانداری به صورت دستی ارسال نخواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه شورای معاونین فرمانداری از ابتدای آذرماه اگر دستگاهی به این شبکه متصل نشده باشد باید شخصا توسط مدیر اداره نامه‌ها را به فرمانداری تحویل داده و از فرمانداری نامه‌های اداره خود را تحویل بگیرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه شبکه دولت فواید مشهودی که برای همه ادارات دارد، ادامه داد: این شبکه می‌تواند در عدم مفقودی پرونده‌ها، ثبت و رصد یکجای سوابق و پیگیری و جستجوی هوشمند مکاتبات کمک شایانی به مدیران و پرسنل ادارات کند.

کریمی با بیان اینکه گنبدکاووس همواره در همه شاخص‌ها دارای رتبه و جایگاه برتر استانی بوده است، تصریح کرد: ما وظیفه داریم به عنوان مجری سیاست‌های کلان نظام و دولت در زمینه توسعه شبکه دولت نیز با هدف توسعه منطقه و کاهش هزینه‌ها برای ادارات به صورت جدی وارد عمل شویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه توسعه شبکه دولت در کنار همه فواید خود موجب کاهش هزینه‌های جاری ما نیز خواهد شد، گفت: نباید در شرایط اخیر که امنیت و پدافند غیرعامل به عنوان یکی از اصول مهم دفاعی کشور به شمار می‌رود از امنیت مکاتبات و نامه‌نگاری‌ها غفلت کنیم.

احمد دستمرد با تاکید بر اینکه توسعه شبکه دولت موجب افزایش امنیت در مکاتبات اداری و میان نهادهای دولتی خواهد شد، اضافه کرد: کاهش مصرف کاغذ و همچنین هزینه‌های پستی از دیگر فواید توسعه شبکه دولت است که باید در کنار کاهش معطلی مردم به عنوان مزایای این طرح از آن نام برد.

مدیر شرکت مخابرات شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه راه‌اندازی شبکه دولت در این شهرستان از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است، افزود: تاکنون بالغ بر 51 نقطه از ادارات و نهادهای شهرستان گنبدکاووس به شبکه دولت وصل شده است.

حیدر خسروی با بیان اینکه نخستین چراغ شبکه دولت در گنبدکاووس در 29 بهمن ماه سال گذشته در اداره انتقال خون شهرستان روشن شد، خاطرنشان کرد: آخرین اداره‌ای نیز که تاکنون به شبکه دولت وصل شده است اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس است که در اواسط مهرماه به این شبکه متصل شد.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون در این نقاط یک عدد تعویض مودم و پنج تعویض شماره داشته‌ایم، ادامه داد: یکی از علت‌های طولانی شدن اتصال ادارات به این شبکه همین شکلات زیرساختی خود ادارات بوده است که اگر این مشکلات نبود قطعا ظرف همان ماه ابتدایی تمامی ادارات را به شبکه دولت متصل می‌کردیم.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار