امام جمعه گنبدکاووس:

در پیام تسلیت امام جمعه گنبدکاووس در پی قتل ناجوانمردانه مولوی عبدالغفور جمال‌زهی امام جمعه اهل سنت «رضاآباد» رامیان آمده است: این عالم بزرگوار در طول عمر پربرکت خود خدمات فراوانی به اسلام و مردم منطقه کرده و همواره منادی وحدت و مواضعش علیه جریانات تکفیری صریح و شجاعانه بود.

مواضع مرحوم «جمال‌زهی» علیه جریانات تکفیری صریح و شجاعانه بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس در پی قتل ناجوانمردانه مولوی «عبدالغفور جمال‌زهی» امام جمعه اهل‌سنت «رضاآباد» رامیان پیام تسلیت صادر کرد.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

انالله و اناالیه راجعون

خبر حادثه‌ی مولمه و اسفناک که منجر به قتل «مولوی عبدالغفور جمال‌زهی» از علمای بلوچ استان گلستان و امام جمعه اهل سنت «رضاآباد» رامیان شد موجب تأثر و تألم فراوان شد.

این عالم بزرگوار در طول عمر پربرکت خود خدمات فراوانی به اسلام و مردم منطقه کرده و همواره منادی وحدت و مواضعش علیه جریانات تکفیری صریح و شجاعانه بود.

اینجانب ضمن محکومیت این اقدام قبیح و وقیحانه ارتحال این عالم دینی را به مردم شریف و قدرشناس منطقه تسلیت عرض کرده و از مسوولان بزرگوار تقاضای برخورد سریع و قاطعانه دارم و از خداوند متعال علوّ درجات برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای خانواده ایشان مسألت دارم.

گفتنی است مرحوم مولوی عبدالغفور جمال‌زهی متولد ۱۳۳۶ شهر زابل است و از ابتدای انقلاب اسلامی، ساکن و امام جماعت مسجد محمدی روستای «رضا آباد» شهرستان رامیان بوده و از سال ۱۳۹۳ نیز امام جمعه اهل سنت این محل بوده است.

حادثه قتل ناجوانمردانه وی، حدود ساعت ۶ صبح روز ۶ آذر و جلوی درب منزل وی صورت گرفته و ضاربین دو فرد موتورسوار با سر و صورت پوشیده بوده‌اند که با سلاح شکاری سه گلوله از پشت سر به سمت وی شلیک می‌کنند.

بعد از وقوع حادثه، مولوی به بیمارستان امام رضا (ع) شهر خان‌ببین منتقل می‌شود و حدود ساعت هفت صبح همان روز بر اثر شدت جراحات و خونریزی در بیمارستان فوت می‌کند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار