سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: دستاوردهای سفر شهردار و اعضای شورای شهر گرگان به چین بیشتر از هزینه‌های آن است.

دستاوردهای سفر به گوانجو بیشتر از هزینه‌های آن است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حمیدرضا آقاملایی، صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دعوت نامه‌ای از طرف شهردار گوانجو به شهرداری گرگان برای شرکت در مجمع جهانی شهرداران ارسال شده است.

وی افزود: در این سفر معاون استاندار و دو نفر نفر شامل رئیس شورا و رئیسکمیسیون گردشگری، شهردار را همراهی می‌کنند.

آقاملایی با اشاره به مطرح شدن خواهرخواندگی گرگان و گوانجو، گفت: هزینه رفت و برگشت شهردار و معاون استاندار و هزینه اقامت‌ها آن ها به همراه اقامت همراهان رایگان است.

وی تصریح کرد: در متن دعوت نامه به شفاف جایگاه حقوقی دو همراه ذکر شده است و قرعه کشی در صحن کاری اشتباه بود.

آقاملایی تأکید کرد: این سفر به دلیل اشتراکات گرگان و گوانجو که شامل تاریخی بودن، علمی و دانشگاهی بودن، شهر گردشگری بودن و این که هر کدام یا بندری هستند و یا در کنار بندر قرار دارن می تواند به ما کمک کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان افزود: این خواهرخواندگی می تواند به تبادلات آموزشی، فرهنگی و تجاری و مانند سودمند بوده و این که هزینه ها برای ما رایگان است، فرصت خوبی است.

آقاملایی گفت: دومین شهر بزرگ شمال کشور هستیم و بقیه شهرها چندین خواهرخواندگی دارند و ما باید از تجربیات آن ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به در مسیر جاده ابریشم بودن گرگان اضافه کرد: ممکن است با مذاکره هزینه بلیت دو همراه از طرف کشور چین تقبل شود اما اگر چنین نشود سعی می کنیم هزینه بلیت یک طرف را من و آقای یوسفی پرداخت کنیم.

آقاملایی بیان کرد: دستاوردهای سفر بیشتر از هزینه آن خواهد بود و اگر بتوانیم چند تور گردشگری بیاوریم و سفر بازرگانان را تسهیل و زمینه جذب سرمایه گذار را فراهم کنیم دستاورد سودمندی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جشنواره پاییز هزاررنگ گرگان و برنامه‌های آن اشاره کرد و اهمیت آن را در توسعه گردشگری مهم برشمرد.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار