در صحن شورای شهر گرگان مطرح شد؛

نمایندگان مردم گرگان در پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر، با واگذاری جمع آوری زباله با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان به مدت یک سال، به یک شرکت خصوصی موافقت کردند.

تصویب اعتبار ۱۳میلیارد تومانی برای جمع آوری زباله در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر گرگان، شامگاه شنبه با حضور شهردار، مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، اعضای شورای شهر و جمعی از نمایندگان جامعه کارگری برگزار شد.

 

این جلسه نطق پیش از دستور محمدابراهیم جرجانی، نشست با اعضای شورا، گزارش اعضا شواری شهر در خصوص بازدید از بافت تاریخی یزد و بررسی لوایح و نامه های رسیده را در دستور کار داشت.

شرکت سابقه خوبی دارد

ابتدا لایحه واگذاری عملیات پسماند توسط شرکت حمل و نقل خلیج فارس از هر کیلو زباله ۱۰۰ ریال برای مدت ۱۲ ماه که در بیست و سومین جلسه کمیسیون گردشگری، خدمات و زیست شهری شورا مصوب شده بود، قرائت شد.

فائزه عبداللهی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در این خصوص گفت: این لایحه با ترک تشریفات تا سقف ۱۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان واگذار به شرکت خصوصی واگذار می شود.

وی با بیان این که شرکت سابقه خوبی در این زمینه دارد، افزود: حمل و نقل زباله بسیار مهم است و تأکید داریم تا به بهترین نحو برگزار شود.

عبداللهی تصریح کرد: در سال‌های گذشته، هنگام جمع‌آوری زباله شاهد بودیم که پخش زباله‌ها در خیابان‌ بودیم و درخواست شد تا با دقت بیشتری این کار انجام شود.

وی به چند مرحله طرح تفکیک ناموفق در شهرداری اشاره کرد و گفت: امسال با قول هایی که داده شده، این طرح را دوباره آغاز می کنیم.

شهرداری به سمت ترک تشریفات نرود

در ادامه ناصر گرزین، دیگر عضو شورای شهر گرگان، اظهار کرد: شرکت سابقه خوبی دارد و چند سالی است که با آن کار می کنیم اما باید زمینه رقابت ایجاد شود و راه برای شرکت هایی که می خواهند ورود یابند، باز شود.

وی با بیان این که نباید به سمت ترک تشریفات برویم، افزود: چرا شهرداری به این سمت که دیگر هزینه ای برای حمل پرداخت نکند، نمی رود.

گرزین با تاکید براین که باید شهرداری گرگان به سمت و سویی برود که بتواند از این طلای کثیف درآمد کسب کند، گفت: شهرداری می تواند باکسب درآمد از این روش هزینه های خود را مدیریت کند.

دولتی بودن شرکت

در ادامه حسین رضائیان،‌ مدیر امور مالی شهرداری گرگان دلیل ترک تشریفات را سابقه خوب شرکت دانست و گفت: ۸۷ درصد سهام شرکت دولتی است و آیتم های جدیدی در قرارداد جدید تعریف کردیم.

رضائیان بیان کرد: برای آنکه زباله‌ها در حین جمع‌آوری در سطح شهر نریزد، ماشین باید مجهز به کاور باشد و این مشکلات برطرف شده است.

وی در خصوص تفیکیک زباله از مبدأ گفت: امسال این موضوع دنبال خواهد شد تا بتوانیم درآمدی از این طریق کسب کنیم.

رضائیان در پایان گفت: ممکن است این طرح در سه سال آینده خود را نشان دهد.

در ادامه رئیس شورای شهر گرگان، این لایحه را اعلام رأی کرد و با رأی اکثریت اعضای به تصویب رسید.

اتنتهای پیام/

منبع : خبر گزاری مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار