مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از اجرایی شدن ۷ پروژه با هدف مرمت و بهسازی در بافت‌های تاریخی محدوده‌های مرکزی شهر گرگان در سال‌جاری خبر داد.

۷ پروژه بهسازی در بافت تاریخی گرگان اجرایی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین محبوبی اظهارداشت: ۷ پروژه با هدف مرمت و بهسازی در بافت‌های تاریخی محدوده‌های مرکزی شهر گرگان در سال‌جاری اجرا می‌شود.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل بهسازی تکیه نو دوشنبه‌ای، بهسازی تکایای ضلع شرقی میدان پاسرو، بهسازی جداره تکیه و ضلع شرقی مرکزمحله نعلبندان، حذف الحاقات و بهسازی امامزاده نه تن، مرمت اضطراری مسجد تاریخی صالحیه سرچشمه، ساماندهی، بهسازی ضلع غربی محله دربنو و ساماندهی و بهسازی محوطه غربی مدرسه تاریخی صالحیه در سرچشمه گرگان است.

محبوبی گفت: هدف از اجرای این پروژه‌ها را بهره برداری و ایجاد پایدار و ایجاد گردش اقتصادی برای منافع اهالی ساکن در بافت و تشویق آنها جهت سرمایه‌گذاری در بهسازی املاکشان اعلام کرد.

دبیر ستاد باز آفرینی شهری  استان گلستان با بیان اینکه شهرستان گرگان شامل ۱۵۰ هکتار بافت تاریخی است، افزود: بابت اجرای پروژه‌های مرمتی اشاره شده ۱۲۰۰۰ میلیون ریال از محل  اعتبار ملی  تخصیص داده شده که در شرف انعقاد قرارداد است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار