مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: براساس آمار موجود ۱۶.۶۲ درصد مساحت شهرهای استان گلستان جزء محدوده بافت‌های میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی است که در این بافت‌ها بیش از ۲۸۰ هزار نفر از جمعیت استان سکونت دارند.

سکونت بیش از ۲۸۰ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ حسین محبوبی ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان با اشاره به وجود بافت فرسوده، تاریخی و ناکارآمد در شهرهای مختلف استان اظهار داشت: در گرگان که بافت شهری آن 3 هزار و 560 هکتار وسعت دارد، 465 هکتار بافت فرسوده، 152 هکتار بافت تاریخی مصوب و 270 هکتار سکونتگاه غیررسمی داریم.

وی افزود: بافت فرسوده، ناکارآمد و تاریخی 24.4 درصد مساحت بافت شهری گرگان را تشکیل و 35 درصد جمعیت شهری یعنی بیش از 110 هزار نفر را در خود جای داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با اشاره به وضعیت شهر گنبدکاووس هم اظهار داشت:  در این شهر 2 هزار و 59 هکتار بافت شهری داریم که 547 هکتار آن بافت فرسوده و ناکارآمد است و جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر در آن سکونت دارند.

وی گفت: براساس آمار موجود 16.62 درصد مساحت شهرهای استان گلستان جزء محدوده بافت‌های میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی است. در این بافت‌ها بیش از 280 هزار نفر از جمعیت استان سکونت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با اشاره به مهاجرپذیری استان هم اظهار کرد: از سال 75 تا 85 گلستان رتبه پنجم مهاجرپذیری را در کشور داشت که در بین سال‌های 85 تا 95 به رتبه دوازدهم کشور رسیده است. این آمار نشان می‌دهد مهاجرپذیری استان در سال‌های اخیر با کاهش مواجه شده است.

وی با بیان اینکه گلستان در شاخص توسعه یافتگی شهری رتبه 22 کشور را دارد، اظهار داشت: شاخص‌هایی مانند فضای کالبدی، زیربنایی، وضعیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره در این شاخص اثرگذار هستند.

محبوبی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده هم گفت: در 5.2 هکتار شهر گرگان طرح آفتاب اجرا شده که سرمایه‌گذار 216 واحد را تملک و بخش‌های زیادی از پروژه را اجرایی کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان افزود: سال گذشته در این بخش اعتبارات ملی که برای استان در نظر گرفته شده 11 میلیارد تومان بود که امکان افزایش آن در سال‌جاری وجود دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار