مدیر کل بهزیستی گلستان خبرداد:

مدیر کل بهزیستی استان گلستان گفت: سال گذشته تعداد ۱۸ هزار معتاد در مراکز بهبودی، اقامتی و دی آی سی گلستان پذیرفته شدند.

پذیرش ۱۸ هزار معتاد در مراکز بهبودی و اقامتی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ ابراهیم غفاری صبح شنبه در همایش تجلیل از بهبود یافتگان توانمند سازمان‌های تحت نظارت بهزیستی که با محوریت سلامت اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته تعداد 18 هزار معتاد در مراکز اقامتی، سرپایی و دی آی سی ترک اعتیاد استان پذیرفته شده اند.

 

وی افزود: بهزیستی گلستان در سه سطح پیشگیری، درمان و بازتوانی در قالب ۶۷ مرکز درمانی سرپایی و ۳۱ مرکز اقامتی میان مدت و یک مرکز ماده ۱۶ با هدف سلامت اجتماعی فعالیت می کند.

غفاری با بیان اینکه افزایش پذیرش معتادان در مراکز مختلف برای ما خوشحال کننده نیست، بیان کرد: این مساله نشان می دهد که باید در حوزه پیشگیری برنامه های جامع تری را ارائه دهیم و با حمایت از معتادان بهبود یافته راه بازگشت مجدد آن ها را به اعتیاد ببندیم.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه بهزیستی متولی سلامت اجتماعی معرفی شده است و همین مساله وظایف ما را در قبال پاسخگویی به نیازهای جامعه هدف سنگین تر کرده است.

مدیر کل بهزیستی گلستان با اشاره به اینکه کار حوزه درمان اعتیاد بسیار سخت است، تصریح کرد: در حال حاضر به رغم تلاشهای انجام شده هنوز موفقیت های زیادی در این حوزه نداشتیم، چرا که بسیاری از معتادان بهبود یافته پس از خروج از مراکز بازتوانی مجدد به اعتیاد پناه برده و به مراکز باز می گردند.

وی افزود: همین مساله موجب شده تا با توجه به هزینه های بالای درمان این حوزه  از حمایت خیران محروم شود و آنان اعتمادی به کمک برای بهبودی معتادان نداشته باشند.

غفاری ادامه داد: این اداره کل آماده است تا در جهت حمایت از معتادان بهبود یافته و بازگشت آنان به کانون خانواده و جامعه وام‌های کارگشایی به این افراد اعطا کند که سال گذشته هم مبلغ  ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات به برای تعداد ۱۹۱ نفر از معتادان جامعه هدف در نظر گرفته شد که امید داریم سقف این اعتبارات افزایش یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار