مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت:: دامداران نسبت به تغدیه دام خود در سطح کافی اقدام کنند.

تغذیه دام‌ها در سطح کافی در فصل پاییز جهت ارتقاء سود اقتصادی

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  گفت: با بررسی‌های انجام شده بیشتر دامداران استان دام‌های خود را در سطحی که دام‌ها فقط زنده باشند و با شرایط تولید کم تغذیه می‌کنند.

وی ادامه داد: سود دامداران در افزایش سطح تغذیه دام‌ها و منطبق با نیاز دام با کمترین قیمت به دست می‌آید.

وی با اشاره به تولید خوراک دام در گلستان گفت:بیش از سه میلیون و دویست هزار تن انواع محصولات علوفه‌ای خوراک دام در استان تولید می‌شود و این مقدار خوراک دام، بیشترین نیاز استان را تامین می‌کند،

وی اضافه کرد: در بخش خوراک دام در تامین جو، ذرت علوفه ای، سورگوم، یونجه و ... کمبود‌هایی در در استان وجود دارد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت استان می‌توان با برنامه ریزی و همکاری بین کشاورزان و دامداران تا حدود زیادی کمبود خوراک دام را جبران کرد.

هلاکو گفت:بیش از یک میلیون و هشتصد هزار تن از تولید محصولات علوفه استان مربوط به تولید کاه گندم است و پس از تامین نیاز استان به سایر استان‌های دیگر صادر می‌شود.

مدیر امور دام گلستان گفت: با توجه به توسعه مناسب صنعت دامپروری در استان و شروع فصل کشت محصولات لازم است کشاورزان نسبت به کشت محصولات علوفه‌ای مانند جو، تریتیکاله و سایر اقلام علوفه‌ای اقدام کنند.. 

هلاکو افزود: با هماهنگی‌هایی که با معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه‌های دامداران تهمیدات لازم برای کشت گیاهان علوفه‌ای مورد نیاز دامداران در استان انجام شد و کشاورزان می‌توانند نسبت به کشت جو، شبدر و ... اقدام کنند. 

هلاکو افزود: برای اولین بار بذر کلزای علوفه‌ای در چند شهرستان استان توزیع شد و این محصول به صورت آزمایشی در گلستان کشت می‌شود. 

وی گفت: اصول مراحل کاشت، داشت زراعی و تغذیه گیاهی، مبارزه با آفات و بیماری‌ها در زمان مناسب با مشاوره کارشناسان پهنه‌های کشاورزی بر کشت اصولی محصولات علوفه‌ای انجام می‌شود.

مدیر امور دام گلستان گفت: در استان ۲۷۵ هزار راس گاو آمیخته دو رگ، ۲۵ هزار گاو اصیل و ۳۷ هزار گاو بومی وجود دارد، که بیش از دو میلیون و پانصد هزار تن نیاز علوفه در استان است.

انتهای پیام/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار