مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان گفت: افزودن مسیر پروازی گرگان - آکتائو - گرگان در حال گذراندن مراحل اداری در سازمان هواپیمایی کشوری قزاقستان است و به محض تائید اجرایی خواهد شد.

پرواز گرگان - آکتائو برقرار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در ابتدا گزارش مختصری از عملکرد دو ساله فرودگاههای استان در حوزه زیرساخت و تجهیزات آن، حوزه نرم افزاری و ارتقای سطح خدمات قابل ارائه، پروژه‌های عمرانی و وضعیت پروازی فرودگاه های گرگان و کلاله ارائه کرد.

وی با اشاره به تصویب طرح جامع فرودگاه گرگان گفت: با تدوین و تصویب این طرح که نقشه راه فرودگاه در توسعه است، برنامه‌ها و طرح‌های توسعه فرودگاه گرگان در افق های ۵ تا ۲۵ سال مشخص شده و برای انجام هر فاز برنامه ریزی لازم صورت خواهد گرفت.

آذری در ادامه افزود: در حال حاضر فرودگاه گرگان به جدیدترین و به روزترین تجهیزات کمک ناوبری موجود از جمله سامانه های کمک ناوبری DVOR-DME، ILS و سیستم روشنایی چراغ های تقرب دقیق مجهز شده است. تمامی این تجهیزات در راستای افزایش سطح ایمنی پروازها، کاهش ابطال و تاخیر پروازها، خریداری، نصب و راه اندازی شده‌اند و با انجام وارسی پروازی (Flight Check) این تجهیزات، در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال شاهد افتتاح رسمی این پروژه ها خواهیم بود.

مدیر کل فرودگاه‌های استان در پاسخ به پرسش مطرح شده در خصوص فرودگاه کلاله گفت: ما در فرودگاه کلاله تمام زیرساخت‌های لازم برای پذیرش و اعزام مسافر و پرواز را داریم و با تلاش و پیگیری‌های انجام شده از سوی این اداره کل و سایر مسئولان از جمله نماینده مردم شریف مینودشت، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی پروازهای فرودگاه کلاله را با هواپیمایی پویا و پس از آن با ATRهای جدید ایران ایر برنامه‌ریزی کردیم، ولی به دلیل بارگیری پایین مسافر و عدم استقبال از پروازها و نبود توجیه اقتصادی برای شرکت هواپیمایی مربوطه، پروازها باطل شد. با این حال کماکان به دنبال برنامه ریزی جهت برقراری مجدد پروازها و استمرار آن در این فرودگاه هستیم.

آذری در پایان به برنامه های اداره کل فرودگاه‌های استان برای توسعه مسیرهای پروازی و افزایش پرواز در مسیرهای فعلی اشاره کرد و گفت: مسائل مربوط به مسیرهای پروازی از جمله مسائلی است که بصورت مستمر پایش می‌شود و در صورت وجود توجیه و صرفه اقتصادی قطعا مسیر و پروازهای جدید اضافه خواهد شد که از جمله مسیرهای پروازی که به زودی به پروازهای فرودگاه گرگان اضافه خواهد شد، مسیر پروازی گرگان_آکتائو_گرگان است که در حال گذراندن مراحل اداری در سازمان هواپیمایی کشوری قزاقستان است و به محض تائید اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ روابط عمومی فرودگاه‌های استان گلستان

ارسال نظر

آخرین اخبار