سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: این شرکت صددرصد دولتی است و ۹۶ درصد کودهای یارانه‌ای را تامین می‌کند، توزیع کود در گلستان از طریق ۱۲ کارگزاری خصوصی و تعاونی انجام می‌شود.

افزایش قیمت کود باعث کمبود آن در بازار شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حبیب‌الله حسام ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: کودهای یارانه‌ای در مبدأ و مقصد نمونه‌برداری می‌شود، کودهای وکالتی نیز از طریق دفتر مرکزی منعقد می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه فراوری بذر در قرق به عنوان کارخانه نمونه با امکانات مجهز در خاورمیانه تصریح کرد: بذری که وارد دستگاه می‌شود با کیفیت عالی قابل استحصال است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان در خصوص مشکلات تامین کود در استان به دلایل این اتفاق اشاره و ابراز کرد: بخشی از کودها داخلی و بخشی از آن تولید خارج است با توجه به اینکه در برهه‌ای پتروشیمی‌ها اعتصاب کردند تا قیمت را بالا ببرند که در تیرماه جاری قیمت کود را یکطرفه بدون مجوز دولت بالا بردند.

حسام با اشاره به اینکه هنوز در حسابرسی‌ها با مشکل مواجه هستیم، ادامه داد: از طرفی اعتصابات حمل و نقل سبب شد تا کود پشت بنادر بماند و حمل و نقل نشود و ذخیره لازم کود را نداشتیم و این اتفاق باعث کمبود کود در بازار شد.

وی بر لزوم توجه کشاورزان در تهیه کود تاکید کرد و گفت: روی کیسه‌های کود حتما باید شماره ثبت درج شده باشد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار