مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان این که ۱۲۸ مدرسه گلستان در حاشیه جاده قرار گرفته است از نصب سه سامانه تصویری در دو محور برف گیر و جنگل گلستان تا پایان سال خبر داد.

۱۲۸ مدرسه گلستان در حاشیه جاده است/ نصب ۳ سامانه نظارت تصویری

به گزارش گلستان 24 ؛ مهدی میقانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اظهار کرد: در استان های شمالی سکونتگاه و روستاهای زیادی در حاشیه جاده ها وجود دارد و این امر خطراتی را برای کشاورزان، عابران و دانش آموزان ایجاد می کند.

وی افزود: ۱۲۸ مدرسه در حاشیه جاده های گلستان وجود دارد و به دلیل سن پایین دانش آموزان خطرپذیری بیشتر می شود.

میقانی با بیان این که سالانه ۳۰ مدرسه در طرح ایمنی ما قرار دارد، ادامه داد: نصب تابلوهای هشداردهنده در حاشیه خیابان، تابلوهای افقی کف جاده و آموزش مسائل ترافیکی و ایمنی به دانش آموزان توسط راهداری اتفاق می افتد.

وی بیان کرد: گلستان جزو سه استان برتر از نظر هماهنگی راهداری با سایر دستگاه ها است که اگر بخواهد سامانه ای در کشور نصب شود گلستان در اولویت است.

میقانی بیان کرد: نصب ۱۷ سامانه ثبت تخلفات و عبور و مرور تا دو هفته دیگر تعیین تکلیف می شود.

وی گفت: دو سامانه نظارت تصویری در محورهای برف گیر و یکی هم در جنگل گلستان به خاطر حفاظت از گونه های جانوری تا پایان سال نصب خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهرک حمل و نقل استان با هدف تجمیع شرکت ها و نظارت بهتر، توزیع عادلانه بار و سایر خدمات در این حوزه به وسعت ۱۵ تا ۲۰ هکتار ایجاد می شود.

طبق گفته وی تاکنون ۲۸ هزار کلاه ایمنی بین موتورسیکلت ‎سواران توزیع شده و استفاده از آن نیازمند فرهنگ سازی است.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار