استاندار گلستان با اشاره به ثبت‌نام بیش از یک میلیون گلستانی در سامانه صدور کارت ملی هوشمند، گفت: استان گلستان رتبه نخست در صدور کارت ملی هوشمند را در کشور دارد.

بیش از یک میلیون گلستانی در سامانه کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کردند

به گزارش گلستان 24 ؛  سید مناف هاشمی عصر امروز در جلسه شورای ثبت احوال استان گلستان اظهارداشت: بیش از یک میلیون گلستانی در سامانه صدور کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند که حدود 11 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی تصریح کرد: 81 درصد مردم استان گلستان کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند این در حالی است که در کشور میانگین صدور کارت ملی هوشمند 70 درصد است که گلستان 11 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اینکه گلستان در جاهای مختلف رتبه خوبی در کشور دارد و در بخش صدور کارت ملی هوشمند هم رتبه نخست کشور را از آن خود کرده است، تاکید کرد: هوشمندسازی ثبت احوال، کمک به برنامه‌ریزی دقیق‌تر است چرا که این آمار در قسمت‌های مختلف می‌تواند به برنامه‌های کشور و استان کمک کند.

وی از مسئولان ثبت احوال استان خواست در ثبت احوال و رویداهای حیاتی از تولد تا مرگ، ازدواج و طلاق شرایط را برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر فراهم کنند.

46 مرکز در گلستان برای دریافت کارت ملی هوشمند خدمات ارائه می‌دهند

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان نیز در این جلسه گفت: بیش از یک میلیون و 300 هزار گلستانی بالای 15 سال تاکنون برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده‌اند واز این جهت در کشور جایگاه خوبی داریم.

ابوبکر دولو افزود: 46 مرکز و دفتر خدمات در استان گلستان به مردم در امر دریافت کارت ملی هوشمند خدمات می‌دهند که  26 دفتر پیشخوان دولتی، 12 دفتر پستی و 6 ایستگاه سیار، کارت هوشمند ملی صادر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای خدمات بهتر به مردم در هفته ثبت احوال 2 مرکز در استان راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: به زودی یک مرکز صدور در گمیشان و یکی دیگر در نوکنده افتتاح می‌شود.

در این جلسه از سند سجلی شهید غلامعلی هزارجریبی  نخستین مدیرکل ثبت احوال استان گلستان رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار