مدیر کل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: 30 روستای گلستان با هدف پیشگیری از ایجاد مراکز جدید حاشیه نشینی در این استان توانمند می شوند.

 روستاهای گلستان در برابر حاشیه نشینی توانمند می شوند

به گزارش گلستان 24؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، علیرضا ساوری روز شنبه در ﺟﻠﺴﻪ ﺷﻮﺭای ﭘﻴﺸﮕﻴﺮی اﺯ ﻭﻗﻮﻉ ﺟﺮﻡ استان گلستان اظهار داشت: در این طرح سه بخش مدیریت یکپارچه آب و خاک ، حرفه آموزی های اقتصادی و کاربردی و توسعه صنایع دستی و گردشگری مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: انتظار می رود در نتیجه ارایه این آموزش ها، از منابع آبی و خاکی روستاها محافظت شده و با رونق اقتصادی این جوامع کوچک از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود .

مدیر کل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه به وقوع جرایم خشن در کشور اشاره کرد و گفت: بانک های اطلاعاتی زیادی در کشور وجود دارد اما به اشتراک گذاشته نمی شود و این امر کار را برای پیشگیری و برخورد با مجرمان دشوار می کند.

ساوری آگاه سازی عمومی و اختصاصی، توجیه و ارشاد، هشدار به موقع، سلب ابزار و وسایل ارتکاب جرم، رسانه ای کردن موارد برخورد با متخلفین، افزایش خطر دستگیری و اجرای عدالت کیفری را راهبردهای مهم در پیشگیری از جرایم خشن عنوان کرد .

 

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار