رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: اگر مردم و مسئولان نکات پیشگیری را که بارها نسبت به آن هشدار داده بودیم رعایت می‌کردند ۲۶۰ هکتار از جنگل‌های استان گلستان نمی‌سوخت.

"بی‌احتیاطی" عامل سوختن ۲۶۰ هکتار از جنگل‌های استان گلستان شد

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال 97 اظهار داشت: دادستان‌های سراسر استان مکلف هستند با کمک مسئولان دستگاه های اجرایی نقاط حادثه خیز جاده های استان را شناسایی و برای رفع آن اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به تبعات اجتماعی و اقتصادی که وقوع تصادفات در پی دارد امسال به صورت ویژه کاهش تصادفات و مرگ و میرهای ناشی از حوادث جاده‌ای در دستور کار این شورا قرار گرفته است.

هاشمیان تصریح کرد: اصلاح نقاط حادثه‌خیز، فرهنگ‌سازی به ویژه برای موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده که بیشترین قربانیان حوادث ترافیکی را تشکیل می‌دهند باید به صورت ویژه از سوی دستگاه‌های ذیربط دنبال شود.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که در زمینه فرهنگ‌سازی باید مسئولان پیشگام شوند، گفت: اگر مسئولان ما در برنامه‌ها و طرح‌هایی که اجرا می‌‌کنند نگاه پیشگیرانه داشته باشند بسیاری از مشکلات در این حوزه کاهش می یابد.

وی به آتش‌سوزی‌های هفته گذشته جنگل‌های استان اشاره کرد و گفت: اگر مردم و مسئولان نکات پیشگیری را که بارها نسبت به آن هشدار داده بودیم رعایت می‌کردند 260 هکتار از جنگل‌های استان نمی‌سوخت.

استاندار گلستان هم در این جلسه با تاکید بر برخورد قاطعانه با فساد از بی‌تفاوتی برخی مدیران نسبت به تخلف کارمندانشان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در برخی دستگاه ها کارمندان متخلفی حضور دارند که با سنگ‌اندازی در مسیر سرمایه گذاری، سبب نارضایتی مردم می شوند که اگر با این افراد برخورد نشود خیانت است.

سید مناف هاشمی افزود: اگر می‌خواهیم در فرهنگ‌سازی پیشگام باشیم باید مدیران دستگاه‌های اجرایی به عنوان امین دولت، با نظارت در حوزه مدیریتی خود از بروز تخلف و جرم پیشگیری کنند.

وی با بیان این که لازمه حل مشکلات استان، وحدت مسئولان دستگاه‌های مختلف است، گفت: اگر همه مدیران همدل باشند و تلاش کنند می‌توان بسیاری از مباحث در حوزه پیشگیری از جرائم را بدون نیاز به پول و بودجه حل کرد.

استاندار گلستان با اشاره به حوادث ترافیکی در استان گلستان اظهار کرد: شاید در عامل خودرو در حوادث رانندگی نتوانیم اثرگذار باشیم اما در رفتارهای خودمان باید به صورتی عمل کنیم که مردم از ما الگو بگیرند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار