فرماندار شهرستان گالیکش گفت: سایت مقابله با بحران در پارک ملی گلستان در سال‌های گذشته با حضور ابتکار کلنگ‌زنی شد اما تاکنون هیچ اقدامی در این مورد انجام نشده و بلاتکلیف مانده است.

 سایت مقابله با بحران در پارک ملی گلستان بلاتکلیف مانده است

به گزارش گلستان 24 ؛حسین مایلی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران درباره بلاتکلیف ماندن سایت مقابله با بحران در پارک ملی گلستان اظهار داشت: این سایت در سال‌های گذشته با حضور ابتکار کلنگ‌زنی شد اما تاکنون هیچ اقدامی در این مورد انجام نشده است.

وی افزود: در گذشته مدیریت پارک ملی گلستان در حوزه شهرستان گالیکش بود که متاسفانه این اختیار از شهرستان سلب شده است. یکی از مطالبات ما به صورت جدی بازپس‌گیری این مدیریت به شهرستان است تا بتوانیم در حفاظت از این پارک ملی که زیستگاه گونه‌های گیاهی و جانوری است کوشا باشیم.

فرماندار شهرستان گالیکش همچنین گفت: بزرگترین مجموعه و یا سایت بسته بندی خشکبار با کاربری مختلف در گالیکش به وسعت 3 هکتار راه‌اندازی می‌شود.

مایلی افزود: پروانه احداث مجموعه بسته‌بندی خشکبار با کاربری‌های مختلف توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اخذ شده و این مجموعه به صورت فازبندی افتتاح و در بازه زمانی 3 ساله به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

وی افزود: این مجموعه در مساحت 3 هکتار با آورده سرمایه گذار حدود 7 میلیارد تومان در 96 غرفه بسته بندی خشکبار،فروش میوه و تره بار و مواد پروتئینی عرضه می شود.

دهکده گیاهان دارویی گلستان در گالیکش احداث می‌شود

فرماندار شهرستان گالیکش بیان داشت: با توجه به بهترین اقلیم شهرستان در زمینه کشت و پرورش گیاهان دارویی ، دهکده گیاهان دارویی با همکاری جهاد دانشگاهی با هدف گردشگری گیاهی، در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه بازارچه کارآفرینی بانوان یکی از مطالبات جدی زنان این شهرستان است، گفت: سازوکار این بازارچه تهیه شده و در تفاهم‌نامه با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان قرار است این بازارچه با اعتبارات استانی و از محل صندوق توسعه ملی احداث و راه‌اندازی شود.

مایلی خبرنگاران را از ملزمات اصلی جامعه امروزی برشمرد و یادآور شد: رویکرد ما توسعه و پیشرفت شهرستان فارغ از موضوعات سیاسی خاص و به دور از توجه به قومیت خاص است و رسانه‌ها و خبرنگاران در این مسیر نقش کلیدی دارند.

وی افزود: ما از نقد کردن استقبال می کنیم ولی نقدی که منصفانه و به دور از هرگونه تخریب شخصیتی باشد. آماده شنیدن هر گونه نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خبرنگاران و ارائه راهکار مناسب توسط آنها هستیم.

فرماندار گالیکش با اشاره به صعب‌العبور بودن 2 روستا در شهرستان گالیکش خاطر نشان کرد: در حال حاضر روستاهای کندسکوه و سیجان فاقد راه اصلی هستند. زیرساخت‌ها برای روستای سیجان آماده شده و قرار است از محل اعتبارات سال آینده 6 کیلومتر از مسیر 11 کیلومتری این روستا زیرسازی و آسفالت شود.

وی اضافه کرد: روستای کندسکوه در طرح کوچ قرار داشت و اکنون تعیین تکلیف شده و نیاز به اعتبارات ملی دارد.

سند چشم‌انداز شهرستان گالیکش نیاز به اصلاح دارد

مایلی ابراز کرد: سند چشم‌انداز شهرستان گالیکش نیاز به اصلاح ویژه دارد و به صورت جدی در دستور کار برای ویرایش، ارزیابی و تغییرات به روز آن قرار دارد. این شهرستان طرح جامع ندارد و در حال تهیه آن هستیم.

وی ادامه داد: 4 روستا در این شهرستان فاقد لوله کشی آب شرب هستند و با تانکر آبرسانی می شوند و 2 روستا نیز در فصل گرما با کمبود آب مواجه هستند.در اعتبارات سال 98 مبلغی برای تامین زیرساخت‌ها و برطرف کردن مشکل آب شرب روستاها تخصیص می‌دهیم.

فرماندار شهرستان گالیکش گفت: مجموعه تفرجگاهی، گردشگری و هایپر شهرستان به مساحت یک هکتار در روستای صادق آباد از توابع بخش لوه در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی می‌شود.این پروژه به صورت فازبندی افتتاح و ظرف مدت 2 سال به بهره‌برداری کامل می‌رسد که در رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال تاثیر به‌سزایی دارد.

انتهای پیام/ح

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار