مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: ساماندهی بوستان خانواده در امامزاده یحیی ابن زید( ع) شهرستان گنبدکاووس با اعتبار یک میلیارد ریال دوباره آغاز شد.

بوستان خانواده گنبدکاووس با یک میلیارد ریال اعتبار ساماندهی می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ ابراهیم کریمی ظهر امروز در تودیع و معارفه سرپرست میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس اظهار داشت: پایگاه شهر تاریخی جرجان متعلق به گنبدکاووس و استان گلستان نیست و برای تصمیم‌گیری‌ها, شورای راهبردی کشور متشکل از حدود 16 مدیر برجسته میراث فرهنگی و صاحب نظران دانشگاهی اظهار نظر می‌کنند.

وی افزود: مسیر دیگری که در حوزه امامزاده یحیی ابن زید( ع)  و شهر تاریخی جرجان در راستای کاهش ترافیک این مسیر در نظر گرفته شده باید در این شورا بررسی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: امروز سوابق موضوع و مسیر در شهرداری و فرمانداری گنبدکاووس بررسی خواهد شد و تا فردا به راه حل موقت خواهیم رسید، تا در ایام تاسوعا و عاشورا مشکل ترافیک در این مسیر حل شود، و در مراحل بعدی سنگ فرش و عملیاتی کردن این مسیر انجام شود.

وی یادآور شد: غسالخانه سابق این امامزاده نیز در توافقات گذشته با مدیرکل اوقاف استان، قرار بود به مرکز تحقیقاتی شهر تاریخی جرجان تبدیل شود که با تغییرات مدیریتی در این سازمان پیگیر انجام این موضوع با مدیریت جدید هستیم.

کریمی تاکید کرد: 70 درصد نیروهای تخصصی و رسمی میراث فرهنگی در مرکز استان فعالیت دارند و متاسفانه بیشتر نیروهای شرق گلستان در این حوزه غیررسمی بوده و یا تخصص لازم را نداشته و اینکه در مرز بازنشستگی هستند.

وی گفت: اگر ما مدیریتی اداره گنبدکاووس را خارج از سازمان انتخاب کردیم به خاطر ارتباط نزدیک آقای گل چشمه با حوزه های مختلف بود و وی در مدت حضور خود در اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ، در حوزه اعتبارات،  پیشرفت پروژه ها و ارتقا سطح اداره اقدامات خوبی انجام داد.

مدیر کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گلستان اظهار کرد: حوزه گنبدکاووس به علت بالا بودن انتظارات و مطالبات مردمی و رسانه‌ای حوزه بسیار سختی است و این نقطه قوت برای گنبدکاووس است و با توجه به اینکه خانم آتابای هم در حوزه گردشگری، هم صنایع دستی و هم میراث فرهنگی اشرافیت خوبی دارند، به عنوان مدیر گنبدکاووس انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری تنها اداره ای در سطح گلستان است که 2 معاون و 2 مدیر شهرستانی خانم دارد و مدیران شهرستانی هر دو از قوم شریف ترکمن هستند.

در این مراسم از زحمات امیر علی گل چشمه قدردانی و مریم آق آتابای به عنوان رئیس میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس معرفی شد.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار