مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: از ۲ هزار و ۶۲۰ تعهد اشتغال ایجاد شده توسط اداره کل در استان تعداد یک‌هزار و ۷۵۰ اشتغال در حوزه صنایع دستی بوده است.

 یک‌هزار و ۷۵۰ شغل در حوزه صنایع دستی گلستان ایجاد شد

به گزارش گلستان 24 ؛ ابراهیم کریمی ظهر امروز در کارگاه توانمندسازی فعالان رودوزی های سنتی گلستان در این شهرستان اظهارداشت: برگزاری کارگاه های توانمندسازی و آموزشی به معرفی رشته‌های هنری  کمک کرده و فرصت داده می‌شود تا هنرمندان بتوانند به صورت تخصصی و به روز هنرهای مختلف را آموزش ببینند.

 

وی افزود: باید در کنار تولید  در حوزه توانمندسازی طراحی و بسته بندی که نیاز اساسی هنرمندان است، توجه شود.

کریمی اظهار کرد: در حال حاضر 7 هزار و 700 نفر هنرمند رودوزی در گلستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد یک‌هزار و 700 نفر در گنبدکاووس فعالیت دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان بیان داشت: از 2 هزار و 620 تعهد اشتغال ایجاد شده توسط اداره کل در استان تعداد یک‌هزار و 750 اشتغال در حوزه صنایع دستی بوده است.

وی با اشاره به اینکه با تسهیلات پرداختی بسیار کم در حوزه صنایع دستی می توان اشتغال ایجاد کرد،ادامه داد: هنرمندان این بخش با تسهیلات بسیار پایین حتی 5 میلیون تومان انتظار ایجاد اشتغال دارند و می‌توانند کارآمد و اثرگذار باشند.

کریمی گفت: برخی از موانع بانکی مانع پرداخت تسهیلات به این حوزه می‌شود. تاکنون صندوق کارآفرینی تسهیل‌سازی خوبی در روند پرداخت تسهیلات انجام داده است. انتظار داریم حداقل مشکلات موانع بانکی برای هنرمندان صنایع دستی که نقش تاثیرگذار دارند،رفع شود.

وی یادآور شد: 9 مرکز تخصصی شامل نمدمالی، حصیربافی، ابریشم، نساجی و رشته‌های دیگر در استان گلستان فعال است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: نخستین مرکز تخصصی سوزن دوزی در گلستان در گنبدکاووس توسط خانم مجیدی پیشکسوت این رشته امروز رونمایی می‌شود که همه هنرمندان این رشته زیر مجموعه ایشان به صورت تخصصی و خلاقانه فعالیت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 150 نفر در شرکت تعاونی سوزن دوزی خانم مجیدی عضو هستند که با راه اندازی این مرکز مابقی هنرمندان این حوزه در این شرکت تعاونی عضو و فعالیت می‌ کنند.

 

کریمی ایجاد بازارچه صنایع دستی را از دغدغه هنرمندان این رشته دانست و اظهار کرد: عملیات اجرایی 4 بازارچه آغاز شده است و بنا داریم در هر شهرستان یک بازارچه صنایع دستی راه‌اندازی کنیم.

وی اظهارداشت: هفته گذشته با شهرداری گنبدکاووس جلسه ای برگزار شد و اگر زمینی در اختیار ما قرار گیرد،عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار