معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در راستای تفاهم نامه میراث فرهنگی استان گلستان و صندوق کارآفرینی امید، هنرمندان صنایع دستی استان از تسهیلات خوداشتغالی و حمایتی بهره‌مند شدند.

هنرمندان استان گلستان تسهیلات دریافت می‌کنند

سارا اخوت اظهار داشت: در راستا اجرای تفاهم‌امه فی مابین میراث فرهنگی استان گلستان و صندوق کارآفرینی امید 17 هنرمند گلستانی از تسهیلات در قالب طرحهای پشتیبانی ، کارفرمائی و خود اشتغالی بهره‌مند شدند.

به گزارش گلستان24، وی تصریح کرد: این تسهیلات در قالب طرح‌های پشتیبانی، کارفرمائی و خوداشتغالی بوده که در آن 220 میلیون ریال به هنرمندان صنایع دستی و هنرهای دستی استان گلستان پرداخت شده است.

اخوت افزود: این تسهیلات تنها مختص رشته‌های رودوزی‌های سنتی، ملیله‌سازی، منبت، قلاب بافی و صنایع‌دستی ترکمن است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با اهدای چنین تسهیلاتی، گام‌های موثری برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان برداریم.

وی اظهار کرد: صنایع‌دستی در کمک به رشد و توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری اندک و بهره‌وری بالا و دستیابی به اهداف مختلف نقش موثری ایفا می‌کند و امروزه سرلوحه‌ برنامه ‌و فعالیت‌های بسیاری از دولت‌ها به ویژه در کشورهای در حال توسعه است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار